×
×

مدیر هنری گروه موسیقی “کامکار”

  • کد نوشته: 4559
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام آبان ۱۳۸۹
  • ۰
  • حمایت معنوی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای برگزاری کنسرت گروههای جوان موسیقی باید در دستور کار نهادهای دولتی مرتبط با این هنر قرار گیرد. مدیر هنری گروه موسیقی “کامکار” ضمن بیان این مطلب در انتقاد به عدم حمایت از گروه های موسیقی جوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : برگزاری کنسرت های سفارشی […]

  • حمایت معنوی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای برگزاری کنسرت گروههای جوان موسیقی باید در دستور کار نهادهای دولتی مرتبط با این هنر قرار گیرد.

    مدیر هنری گروه موسیقی “کامکار” ضمن بیان این مطلب در انتقاد به عدم حمایت از گروه های موسیقی جوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : برگزاری کنسرت های سفارشی و حمایت مالی از آثاری که به مناسبت های مختلف توسط ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه می رود تنها بخشی از وظایف نهادهای دولتی است در حالی که گروههای جوان نیز نیاز به توجه  و حمایت دارند.

    وی افزود:خوشبختانه هنر اصیل موسیقی ایران در بین هنرمندان جوان از محبوبیت و مقبولیت ویژه ای برخوردار است و آثار کم نظیری در این حوزه به مخاطب عرضه می کنند ولی کمترین حمایتی از این گروه های موسیقی صورت نمی گیرد و یا اگر توجهی به برخی از گروه ها می شود بسیار محدود است ؛ درحالی که گروه های جوان موسیقی از سرمایه های ملی فرهنگ و هنر ایران هستند که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

    هوشنگ کامکار در ادامه صحبت های خود گفت : شامگاه گذشته به برای دیدن کنسرت گروه موسیقی رستاک دعوت شده بودم و در کمال تعجب با اجرایی خوب و قابل قبولی مواجه شدم. آهنگسازی و تنظیم قطعات این اجرا بسیار تکنیکی و جذاب بود و ملودی ها در جایگاه ویژه ای قرار داشتند و نکته جالب اینکه استفاده درستی از پرکاشن و سازهای کوبه ای شده بود ؛ در واقع ریتم های متنوع و پرتحرک در کار گنجانده شده بود که نوعی موسیقی پرهیجان و درعین حال آرام را به نمایش می گذاشت.

    وی در ادامه افزود : بخش دیگری از این کنسرت به اجرای ملودی های متنوع از همه نقاط ایران اختصاص داشت به این ترتیب که در ابتدا نوازنده های موسیقی نواحی اجرای برنامه داشتند و در ادامه همان قطعاتی که توسط نوازنده های محلی اجرا شده بود به صورت گروه نوازی برگزار شد؛ در واقع جوانگرایی گروه و نوع موسیقی که ترتیب داده شده بود برای من جذابیت داشت از همین رو بسیار متاسفم که گروههایی از این دست مورد حمایت قرار نمی گیرند.

    کامکار در بخش دیگری ای صحبت های خود به معرفی موسیقی اصیل ایرانی اشاره کرد و گفت : به اعتقاد من حمایت از گروههای جوان موسیقی که ایده های تازه ارائه می کنند می تواند جای انواع موسیقی های بی هویت پاپ را بگیرد، در واقع گروه های جوان موسیقی برخلاف تصور توانایی معرفی موسیقی اصیل ایرانی و همچنین موسیقی مناطق ایران را دارند و فقط باید از آنها حمایت کرد.

    وی در پایان به برنامه های آتی گروه موسیقی کامکار اشاره کرد و گفت : قصد دارم درصورت صدور مجوز، کنسرت گروه کامکار را به مدت دو شب در قزوین برگزار کنیم همچنین آلبوم “محاق” که شامل قطعاتی بر اشعار شاعرانی چون احمد شاملو ، احمد رضا احمدی ، سهراب سپهری ، بیژن جلالی است نیز به زودی رونمایی می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=4559
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *