×
×

با احازه صاحب اثر و از طریق سایت موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 45475
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام آذر ۱۳۹۲
  • ۳ دیدگاه
  • قطعه «آواز شوشتری» با صدای صادق شیخ زاده منتشر و از طریق سایت موسیقی ایرانیان در دسترس مخاطبین موسیقی ایران قرار گرفت.
    + این اثر، جایزه خیام دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه را از آن خود کرده است

    با احازه صاحب اثر و از طریق سایت موسیقی ایرانیان
  • صادق شیخ زاده

    صادق شیخ زاده

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: قطعه «آواز شوشتری» با صدای صادق شیخ زاده منتشر و از طریق سایت موسیقی ایرانیان در دسترس مخاطبین موسیقی ایران قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این قطعه در فضای شوشتری و طبق رسوم معمول در گذشته با مقدمه ای در شور آغاز می شود که طرح کلی این اثر وام گرفته از مکتب اصفهان و درسهای استاد احمد ابراهیمی، استاد حسین عمومی و استاد محمد اسماعیل قنبری است که با رباعیاتی از خیام اجرا گردیده است.

    گوشه شوشتری در گذشته بسیط تر بوده و نام آواز داشته است که از چند گوشه مستقل نسبت به دستگاه همایون تشکیل میشده است اما اکنون از آن گوشه ای بیش باقی نمانده که در این اثر تلاش شده تا فرمهای کم تر پرداخته شده به آن بیشتر مورد تمرکز قرار گیرد.

    آواز شوشتری مذکور قسمتی از آلبوم «اینک از امید» است که رتبه دوم فستیوال icm اتریش را از آن خود کرده و این قطعه از آلبوم برای شرکت در بخش جایزه خیام دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه از سوی دپارتمان icm برگزیده گردید و بالا خره در طی مراسمی در شهر استراسبورگ موفق به کسب نشان درجه یک خیام از دانشنامه فردریک لونورمان فرانسه گشت.

    شایان ذکر است که این اثر طی چند روز آتی توسط دانشنامه پیش الذکر در فرانسه منتشر خواهد شد که نوازندگی این ساز و آواز بر عهده شاهین شهبازی، آهنگساز آلبوم اینک از امید بوده است.

    + دانلود قطعه

    این قطعه را آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=45475
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *