×
×

با رهبری آرش امینی

  • کد نوشته: 45148
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام آذر ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • با رهبری آرش امینی، ارکستر ناسیونال و فیلارمونیک باکو به افتخار ایران نواختند. به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آرش امینی شامگاه سوم آذر ارکستر ملی و فیلارمونیک باکو پایتخت جمهوری آذربایجان را رهبری کرد. این اجرا با تک نوازی پوریا خادم استعداد درخشان نوجوان کشورمان در نوازندگی پیانو و اجرای رامیز قلی‌اف […]

  • با رهبری آرش امینی، ارکستر ناسیونال و فیلارمونیک باکو به افتخار ایران نواختند.

    به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آرش امینی شامگاه سوم آذر ارکستر ملی و فیلارمونیک باکو پایتخت جمهوری آذربایجان را رهبری کرد. این اجرا با تک نوازی پوریا خادم استعداد درخشان نوجوان کشورمان در نوازندگی پیانو و اجرای رامیز قلی‌اف همراه بود.

    بنابراین گزارش، پوریا خادم ۱۴ ساله، فرزند رسول خادم است؛ او با اجرای پیانو کنسرتو امیراف، قطعاتی از قلی‌اف، فانتزی برای پیانو و ارکستر آثار خودش و همنوازی با رامیز قلی‌اف باعث تحسین حاضران شد.

    این اجرا دو رهبر داشت؛ دین مدد پاشایوف رهبر ارکستر ناسیونال آذربایجان، آرش امینی را همراهی می‌کرد و این اجرا در دو بخش ارکستر سازهای کلاسیک و ملی آذربایجان اجرا شد.

    امینی در پایان این اجرا قطعه‌ی “ای ایران” را به افتخار پیروزی‌های ایران به صورت افتخاری با این ارکستر اجرا و رهبری کرد که با استقبال و تشویق حاضران همراه بود و این اجرا با همکاری موزه‌ی موسیقی ایران و ارکستر فیلارمونیک دولتی آذربایجان تدارک دیده شده بود.

    آرش امینی در بیست سال گذشته ویلنیست ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر لاپره پاریس و ارکستر سمفونیک اورلئان فرانسه بوده و همچنین رهبری متعدد ارکستر منتخب نوازندگان ارکستر سمفونیک اورلئان، رهبری ارکستر سمفونیک رودکی و اجراهایی با نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، اجرای فرازهایی از آخرین اپرای نگاشته‌ی شده‌ی لوریس چکناواریان را در کارنامه‌ی حرفه‌یی‌اش دارد.

    او سال ۱۳۹۰ ارکستر اپرای شهر دوشنبه را در تاجیکستان به صحنه برد و نشان درجه یک هنری تاجیکستان را دریافت کرد. او در فرانسه، در رشته مدیریت هنری و رهبری ارکستر تحصیل کرده است.

    رامیز ایوب قلی‌اف پیش از این کنسرت‌های را در سویس، آلمان، فرانسه، ایران، آمریکا،کانادا، دانمارک، پاکستان، الجزیره، تونس، هلند، ژاپن، ترکیه، افغانستان، سوریه، هند، عراق و … اجرا کرده است و در حال حاضر سرپرستی رهبری موسیقی آذربایجان را در دانشگاه موسیقی باکو عهده‌دار است

    https://musiceiranian.ir/?p=45148
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *