×
×

سوپرایز برای موسیقی ملی

  • کد نوشته: 44748
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۰ام آبان ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • فرید الهامی سرپرست گروه موسیقی فردوسی که زمستان سال گذشته کنسرتی با محوریت اشعار شاهنامه را روی صحنه برده بود، از آماده شدن جدیدترین اثر این گروه خبر داد

    سوپرایز برای موسیقی ملی
  • 300904_221585941232214_5252486_nفرید الهامی سرپرست گروه موسیقی فردوسی که زمستان سال گذشته کنسرتی با محوریت اشعار شاهنامه را روی صحنه برده بود، از آماده شدن جدیدترین اثر این گروه خبر داد و گفت: «گروه فردوسی قرار است پس از ماه های محرم و صفر پروژه «کوروش بزرگ» را به روی صحنه ببرد. کار برروی این پروژه از دو سال پیش آغاز شد و با این اثر، گروه فردوسی با ترکیبی تازه به روی صحنه می رود تا تجربه ای نو را در عرصه موسیقی رقم بزند.»

    الهامی درباره قطعات و جزئیات «کوروش بزرگ» افزود: «این پروژه از قطعات «نیایش»، « داستان عشق ماندانا کمبوجیه پدر و مادر کوروش»، «تولد کورش»، «منشور کورش» و «ایران» تشکیل شده که در این پنج قطعه زندگی کوروش بزرگ به همراه یک راوی در بین قطعات که بر اساس نمایشنامه ای از محسن عظیمی شکل گرفته، روایت می شود. این مجموعه بر اساس ملودی های مقامی و همچنین تلفیق موسیقی سنتی ایران آهنگسازی شده و سینا و سحاب علم بخشی از آن را برای کوارتت زهی تنظیم کرده‌اند.»

    فرید الهامی در ادامه به سازبندی این مجموعه اشاره کرد و گفت: «در پروژه «کوروش بزرگ» از سازهای تنبور، کمانچه ،کمانچه آلتو و قیچک باس، ویلن، ویلنسل، ویولا، شورانگیز، دیوان، دف، عود و پرکاشن استفاده شده است. این پروژه علاوه بر اجرای صحنه ای قرار است به صورت آلبوم تصویری هم وارد بازار شود.»

    گروه«فردوسی» در سال ١٣٨۴ با ترکیب مقامی و سازهای تبور، دف و کمانچه فعالیت اش را آغاز کرد و در سال های بعدی به تدریج این گروه تکمیل شد و سازهای عود، دیوان و سازهای کوبه ای ابداعی به گروه اضافه شدند. این گروه اخیرا با اجرای پرفومنس «سیمرغ کوع قاف» در شیراز، با استقبال روبه رو شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=44748
       
    برچسب ها فرید الهامی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *