×
×

آهنگساز، مدرس و نوازنده پیشکسوت سنتور در خانه هنرمندان ایران تجلیل شد
مراسم نکوداشت هشتادمین سالگرد تولد میلاد کیایی برگزار شد

  • کد نوشته: 440288
  • 06 مهر 1403
  • ۰
  • مراسم نکوداشت هشتادمین سالروز تولد میلاد کیایی، آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور، با حضور هنرمندان و اساتید موسیقی ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم، حمیدرضا نوربخش و دیگر شخصیت‌های فرهنگی و هنری به تجلیل از جایگاه هنری و تأثیرگذاری این هنرمند پرداختند.
    مراسم نکوداشت هشتادمین سالگرد تولد میلاد کیایی برگزار شد
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، مراسم نکوداشت هشتادمین سالگرد تولد میلاد کیایی، آهنگساز، مدرس و نوازنده پیشکسوت سنتور، روز گذشته چهارشنبه ۴ مهرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از اساتید، نوازندگان و شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور به پاس زحمات این استاد برجسته موسیقی سنتی ایران برگزار گردید.

    در این مراسم، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران، با اشاره به جایگاه ویژه میلاد کیایی در موسیقی ایران، گفت: «سالیانی است که رشته محبت استاد کیایی بر گردن ما افکنده شده و هر جا که می‌رود با خود می‌کشاند. من آرزو می‌کنم عمرشان دراز باشد همراه با سلامتی و عزت روزافزون.» او افزود: «استاد کیایی نه تنها در نوازندگی و آهنگسازی، بلکه در زمینه مدیریت و پژوهش موسیقی نیز یک چهره برجسته است. او ذهنی دقیق و نقاد دارد و به مطالعه و تحقیق علاقه‌مند است.»

    نوربخش همچنین با تأکید بر نقش کیایی در تربیت نسل‌های جوان، خاطرنشان کرد: «ایشان همیشه نگاهی تشویقی به نوجوان‌ها و جوان‌ها دارند و ترجیح می‌دهند به جای رتبه‌بندی، راهنمای آن‌ها باشند و مسیری برای پیشرفت‌شان باز کنند.»

    در ادامه مراسم، امیر صبوری، رئیس امور فرهنگی و هنری ایرانیان مقیم نیویورک، به خانواده هنرمند کیایی اشاره کرد و گفت: «استاد کیایی تنها هنرمندی است که با بسیاری از خوانندگان مطرح ایران همکاری داشته و آثار فرهنگی او در دو جلد کتاب منتشر شده است.»

    میرجلال‌الدین کزازی نیز با اشاره به نام میلاد کیایی و اهمیت آن در فرهنگ ایران، گفت: «میلاد نامی مهم و اصیل ایرانی است که در شاهنامه نیز بارها به کار رفته است.»

    در این مراسم، هنرمندان برجسته‌ای همچون پشنگ کامکار، وارطان ساهاکیان، قاسم رفعتی و دیگر چهره‌های مطرح موسیقی به روی صحنه آمدند و از سال‌ها تلاش و تأثیرگذاری میلاد کیایی در عرصه موسیقی سنتی ایران تجلیل کردند.

    در پایان مراسم، میلاد کیایی با اشاره به اینکه مدت‌هاست از نوازندگی فاصله گرفته، گفت: «با اینکه چندین سال ننواخته‌ام و می‌دانم اگر از ساز فاصله بگیرم، ناساز می‌شود، اما سعی می‌کنم دوباره با آن آشتی کنم و برایتان بنوازم.»

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *