×
×

در خانه هنرمندان ایران
آیین نکوداشت هشتادمین سالگرد زادروز میلاد کیایی برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 440068
  • 02 مهر 1403
  • ۰
  • آیین نکوداشت میلاد کیایی، آهنگساز، مدرس و نوازنده پیشکسوت سنتور، به مناسبت هشتادمین سالگرد زادروز او در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
    آیین نکوداشت هشتادمین سالگرد زادروز میلاد کیایی برگزار می‌شود
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، آیین نکوداشت میلاد کیایی، آهنگساز، مدرس و نوازنده پیشکسوت سنتور، به مناسبت هشتادمین سالگرد زادروز او، روز چهارشنبه ۴ مهر ماه برگزار خواهد شد. این مراسم در ساعت ۱۸ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود و طی آن از سال‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری کیایی در عرصه موسیقی تجلیل به عمل خواهد آمد.

    میلاد کیایی از چهره‌های برجسته موسیقی سنتی ایران است که با سال‌ها تلاش در زمینه تدریس، تحقیق و ارائه مقالات علمی و هنری، سهم بزرگی در اعتلای موسیقی ایرانی داشته است. وی همچنین با ابداعات خود در زمینه کوک سنتور به توسعه این ساز کمک شایانی کرده است.

    از جمله آثار موسیقایی او می‌توان به قطعاتی چون «پگاه»، «ابر بی‌باران»، «سبزه‌زار»، «موسیقی روی تم‌های محلی ایران»، «چرا»، «یاد»، «حباب»، «یتیم سه‌گاه» و «قطعاتی برای سنتور و ارکستر» اشاره کرد که همگی نمایانگر هنر و نبوغ او در آهنگسازی و نوازندگی هستند.

    علاوه بر این، میلاد کیایی دو کتاب با عنوان‌های «دل به دریا زدن، دم نزدن می‌خواهد» و «راز آشکارا» منتشر کرده است که در آن‌ها به تجارب و تفکرات خود در زمینه موسیقی و زندگی پرداخته است. این آیین نکوداشت فرصتی خواهد بود تا از دستاوردهای گران‌قدر او در زمینه موسیقی ایرانی تجلیل شود و این هنرمند ارزشمند بار دیگر در کانون توجه دوستداران موسیقی قرار گیرد.

    نویسنده: سودا صمدپور
    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *