×
×

مصطفی راغب: ده روز از سال صدایم وقف امام حسین(ع) است

  • کد نوشته: 438847
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۹ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • خواننده موسیقی پاپ ایران گفت: چه عزتی از این بالاتر که هر سال در ماه محرم ده روز صدایم وقف امام حسین (ع) در هیأت‌های شهر یزد می شود.
    مصطفی راغب: ده روز از سال صدایم وقف امام حسین(ع) است
  • خواننده موسیقی پاپ ایران گفت: چه عزتی از این بالاتر که هر سال در ماه محرم ده روز صدایم وقف امام حسین (ع) در هیأت‌های شهر یزد می شود.

    مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ ایران در همایش نشان ارادت، که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در تالار وزرات کشور برگزار شد، با اعلام عشق و ارادت خودش به امام حسین (ع) گفت: من در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم و سال‌ها جز خادمین و مداحان و قرا بودم و افتخار می‌کنم سر سفره امام حسین (ع) بزرگ شدم.

    وی اظهار داشت:.به قول حضرت حافظ که می‌فرماید: «هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم» چه عزتی از این بالاتر که هر سال در ماه محرم ده روز صدایم وقف امام حسین (ع) در هیأت‌های شهر یزد می‌شود.

    راغب با اشاره به اینکه ابایی از اعلام این قصه ندارد، گفت: واقعیت این است که اوایل خیلی‌ها گارد می‌گرفتند و هوادارانم در جریان نبودند و فکر می‌کردند در حال نقش بازی کردن هستم، اما من هیچ وقت ترس از دست دادن هوادارانم را نداشتم و می‌دانستم امام حسین (ع) به کارم برکت می‌دهد. معتقدم همه ما انسان‌ها آن فردی را که با ما همفکر و هم عقیده است پیدا کرده و اتمسفر ما یکجا خواهد بود. طرفدارانم من را همین مدل قبول کردند.

    این خواننده موسیقی پاپ ایران ادامه داد: چون ما طبق قراردادمان باید عمل کنیم و هر چیزی را نمی‌توانیم در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذاریم ولی من تنها دغدغه‌ای که داشتم این بود بتوانم عقاید خودم را راحت بیان کنم. استوری های مناسبتی می‌گذارم و ماه محرم از عزاداری‌هایی در شهر یزد قرار می‌دهم. اوایل خیلی‌ها گارد می‌گرفتند اما من عقیده ام این است چون اگر جایگاهی دارم به دلیل عقایدم است.

    بهترین دعوت کننده ما انسان‌ها عمل ماست

    وی با تاکید بر اینکه خیلی مسیر ما سخت است، بیان کرد: از آنجایی که هنرمند با احساسش سر و کار دارد همیشه در یک لبه پرتگاه حرکت می‌کنیم. این همه طرفدار با عقاید و سلایق و پوشش‌های مختلف روبروی ما وجود دارد و تنها چیزی که ما را نگه می‌دارد همین عقاید ماست. محور این عقاید نیز امام حسین (ع) است.

    راغب ادامه داد: اگر روح معنوی را از زندگی انسان‌های جهان هستی بگیرند هیچ چیزی نمی‌ماند. فرقی هم نمی‌کند همه ما انسان‌ها بُعد معنوی در زندگی داریم و همه تلاش می‌کنیم انسان‌های خوبی باشیم. یکی دوست دارد که شعار بدهد و فرد دیگری دوست دارد عمل کند. چه نیکوست کسی که با عمل نشان می‌دهد. سخنی از بزرگان است که اگر کسی را می‌خواهی به خوب بودن دعوت کنی عملت را درست کن. بهترین دعوت کننده ما انسان‌ها عمل ماست.

    خواننده موسیقی پاپ ایران ادامه داد: برای جذب جوانان خیلی از جاها کم کاری کردیم. کسانی که عاشق امام حسین (ع) هستند تحت هر شرایطی از عقیده خود دست نمی کشند. اما باید ببینیم چه کاری برای کسانی که با این نام آشنا نیستند، انجام دهیم. آنهایی که هستند حضور دارند. ما چه کار کنیم تا از امام حسین (ع) به فرزندان دهه هشتادی و نودی مان بگوییم.

    وی با اشاره به برنامه‌های خود در طول ماه محرم گفت: ما امسال کنسرت عاشورایی در برج میلاد به مدت ده شب به نام «چهار پایه عشق» را برگزار کردیم. گرچه خیلی‌ها گارد می‌گرفتند. به لطف امام حسین از اقشار مختلف با تفکرات مختلف در این کنسرت‌ها حضور داشتند و حال خوب افراد و حاضران در مقایسه با کنسرت‌هایی معمولی که در طول سال برگزار می‌کنیم، مشهود بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=438847
       
    برچسب ها مصطفی راغب

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *