×
×

سال نو میلادی و سفر “تار و تاریخ” میدیا فرج نژاد به کلیسای سن استپانوس

  • کد نوشته: 438602
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • تازه‌ترین اثر از پروژه «تار و تاریخ‌» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد در کلیسای سن استپانوس جلفا در آذربایجان شرقی ضبط شده است.
    سال نو میلادی و سفر “تار و تاریخ” میدیا فرج نژاد به کلیسای سن استپانوس
  • تازه‌ترین اثر از پروژه «تار و تاریخ‌» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد در کلیسای سن استپانوس جلفا در آذربایجان شرقی ضبط شده است.

    به گزارش روابط عمومی پروژه «تار و تاریخ»، «بی تو شکسته‌ایم» نامِ تازه‌ترین تابلوموزیکال از پروژه «تار و تاریخ» است. این اثر به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد ساخته شده که با آواز رادمهر علیپور و نوازندگی قارمون حجت مبذول همراه شده است. همچنین شعر این آهنگ از سروده‌های علیرضا کلیایی است.

    میدیا فرج‌نژاد آهنگساز و طراح پروژه «تار و تاریخ» در یادداشتی درباره اثرِ «بی تو شکسته‌ایم» نوشته است: «یلدا آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاهتر می‌شوند، از همین رو آن را شب زایش خورشید (مهر) نامیده و آن را آغاز سال قرار دادند.

    بسیاری معتقدند کریسمس مسیحیان نیز ریشه در همین اعتقاد دارد.

    نمیدانم اناجیل را خوانده اید یا نه؛ اگر خوانده باشید میدانید که پیام مسیح هم همانا محبت و آزادگی بوده است. پیامی مشترک که ریشه در مهر دارد.

    هدف این بود که راوی این پیام مشترک باشم و به همین دلیل به جلفای زیبا سفر کردیم و در «کلیسای سن استپانوس» که یکی از زیباترین کلیساهای ایران است همساز شدیم.
    ما و ارامنه دوستی و محبتی دیرینه داریم، هر زمان که با هموطنان ارمنی همنشین شده‌ام جز محبت و رفاقت از ایشان ندیدم.

    برایم مهم بود که هم شعر و هم موسیقی بتواند روایتگر پیوند صحیح مضمون و فُرم باشد، بین باورهای مشترک و حس عمیق دوستی‌مان با موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی منطقه جلفا.»

    «بی تو شکسته‌ایم» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط آن در استودیو ۵۴ انجام شده است.

    کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج محمدی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین است.

    پروژه «تار و تاریخ» حدود دو سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود دویست تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

    آلبوم «تار و تاریخ» چندی پیش توانست در مسابقه بین المللی گلوبال موزیک اواردز – سال ۲۰۲۳ و در بخش‌های بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر، دو مدال طلا برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=438602
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *