×
×

پیشنهاد جالب توجه مدیر دفتر موسیقی به مسئولان جشنواره «امیر جاهد»

  • کد نوشته: 438281
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۴ام دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی معاونت هنری در اختتامیه جشنواره امیر جاهد گفت: می‌توانیم در جشنواره موسیقی فجر شبی را تحت عنوان «شب استاد امیر جاهد» داشته باشیم.
    پیشنهاد جالب توجه مدیر دفتر موسیقی به مسئولان جشنواره «امیر جاهد»
  • محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی معاونت هنری در اختتامیه جشنواره امیر جاهد گفت: می‌توانیم در جشنواره موسیقی فجر شبی را تحت عنوان «شب استاد امیر جاهد» داشته باشیم.

    محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی معاونت هنری در اختتامیه جشنواره موسیقی امیر جاهد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: در برگزاری این جشنواره دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران مشارکت مستقیم نداشته و به دعوت و محبت هیئت محترم داوران و همین‌طور عزیزان در خانه موسیقی امشب در اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد حضور یافتیم. در گفتگویی که امشب با استاد هادی منتظری داور این جشنواره داشتم، در این نظر هم رأی بودیم که در ایران جشنواره‌ها و جوایز موسیقی باید توسعه یابد. باید تعداد این جشنواره‌ها افزایش پیدا کند، خصوصاً جشنواره‌های مختص هنرمندان نسل نوجوان و جوان و این عزیزان لازم است به‌وفور روی صحنه بیایند و اجراهای خودشان را انجام دهند و توسط اساتید مورد تقدیر قرار بگیرند.
    وی ادامه داد: درحال حاضر در کشور تعدادی جشنواره کودک و نوجوان در حوزه موسیقی برگزار می‌شود که جشنواره موسیقی امیرجاهد یکی از این جشنواره‌ها است. همچنین جایزه مرحوم همایون خرم نیز در سال‌های گذشته برگزار می‌شد که متأسفانه حدود دو سال است که این مراسم برگزار نمی‌شود. ضمن اینکه جشنواره ملی موسیقی جوان نیز هرساله عمدتاً با محوریت تکنوازی برگزار می‌شود. بنابراین این جشنواره‌ها باید در کنار هم یک مجموعه رنگارنگی را به‌وجود بیاورند و توسعه پیدا کنند و تا جایی که ممکن است از هنرمندان موسیقی تقدیر و تجلیل به عمل بیاوریم. مهم‌تر از همه اینکه بتوانیم کودکان و نوجوانان مستعد را شناسایی کنیم و انشاالله پرچمداران آینده موسیقی کشور باشند.
    مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد افزود: آمادگی خود را به دوستان عزیزمان در هیأت مدیره خانه‌ موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران و سایر ارگان‌ها اعلام می‌کنیم که انجمن موسیقی ایران نیز برای دوره آتی این جشنواره یار و مددرسان برای برگزاری این جشنواره خواهد بود. در همین دوره نیز هدایایی به نفرات برگزیده از طرف ما اهدا می‌شود. ضمن اینکه چنانچه مسئولان برگزاری این جشنواره مایل باشند، می‌توانیم در جشنواره موسیقی فجر شبی را تحت عنوان «شب استاد امیرجاهد» داشته باشیم و برگزیدگان جشنواره امسال به مدت یک شب و به صورت خاص و ویژه اجرایی را در جشنواره موسیقی فجر داشته باشند.
    منبع: وابط عمومی معاونت هنری
    https://musiceiranian.ir/?p=438281
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *