×
×

شامل 5 قطعه موسیقی ایرانی
«هم نشین»، روایتی بی کلام از امین جهانگیری و سنتور

  • کد نوشته: 436939
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۵ام مرداد ۱۴۰۱
  • ۰
  • آلبوم بداهه نوازی سنتور «هم نشین»، اثر تازه ای از امین جهانگیری نوازنده سنتور، آهنگساز و تنظیم کننده در ژانر موسیقی ایرانی منتشر شد.

    «هم نشین»، روایتی بی کلام از امین جهانگیری و سنتور
  • آلبوم بداهه نوازی سنتور «هم نشین»، اثر تازه ای از امین جهانگیری نوازنده سنتور، آهنگساز و تنظیم کننده در ژانر موسیقی ایرانی منتشر شد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان، آلبوم موسیقی «هم نشین» در قالب ۵ قطعه موسیقی ایرانی ساخته و پرداخته شده که به عنوان تازه ترین اثر از امین جهانگیری، در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

    در این اثر، میلاد قریشی با نوازندگی تنبک، جهانگیری را همراهی کرده و فرزان روزبهانی صدابرداری قطعات را بر عهده داشته است.

    همچنین مصطفی طالبیان (میکس و مسترینگ)، سام شرف زاده (مشاور رسانه ای)، وحید میرزایی (مدیر پخش بین المللی) و آلا افخمی (مدیر هنری پروژه) دیگر دست اندکاران تولید و نشر این اثر بوده اند.

    امین جهانگیری درباره آلبوم «هم‌نشین» گفت: «این آلبوم در بستر موسیقی ایرانی است و با اتفاق های جالبی همراه بود.»
    وی افزود: «در جلساتی که به استودیو می رفتیم، وقتی زمانی را اضافه می آوردیم به شکل بداهه چند دقیقه رکورد می کردیم. مدتی بعد با شنیدن آن ها فهمیدم که با هم ارتباط معنایی دارند و از میان بداهه نوازی ها، پنج اثر را انتخاب کردم. پنج اثری که انگار پشت سر هم هستند و در یک روز ضبط شده اند. وی در ادامه گفت: برای ضبط قطعات از قبل هیچ برنامه ریزی وتمرینی نداشتیم. حتی قبل از کنار هم نشستن و ساز زدن، چیدمان ملودی را هم نمی دانستیم. همه چیز در لحظه اتفاق افتاد و نمونه زیادی به این شکل در موسیقی ایرانی نیست چرا که عموما بداهه نوازی ها به صورت آوازی اجرا می شده است اما در این اثر بیش از چهل دقیقه بداهه نوازی ضربی خواهید شنید.»

    شایان ذکر است که آلبوم بی کلام «هم نشین» از امین جهانگیری منتشر شده و علاقمندان می توانند جهت تهیه اثر، به وبسایت رسمی این هنرمند به آدرس www.aminjahangiri.com مراجعه نمایند.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=436939
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *