×
×

«نوروزخوانی» از خطه مازندران
هدیه نوروزی نوازنده سریال «پایتخت»

  • کد نوشته: 435667
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام فروردین ۱۴۰۱
  • ۰
  • جلال محمدی نوازنده دو تار و سرپرست گروه موسیقی «آوای تبری» مازندران همزمان با فرارسیدن فصل بهار قطعه‌ای کوتاه مشتمل بر نوروزخوانی در منطقه مازندران را پیش روی مخاطبان قرار داد.
    هدیه نوروزی نوازنده سریال «پایتخت»
  • جلال محمدی از نوازندگان شناخته شده دوتار منطقه مازندران که طی سال‌های اخیر علاوه بر حضور در موسیقی سریال پایتخت به آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد همراه با گروه موسیقی آوای تبری مازندران فعالیت‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف موسیقی منطقه مازندران انجام داده، قطعه‌ای کوتاه از نوروزخوانی در منطقه مازندران را پیش روی مخاطبان قرار داد.

    وی در این قطعه که از محل دفتر کار خود تولید و در دسترس مخاطبان قرار گرفته، توضیح داد: به سهم خودم فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ را به همه شما مردم عزیز کشورم تبریک می‌گویم. من جلال محمدی هستم سرپرست گروه موسیقی تبری مازندران، پژوهشگر و نوازنده دوتار در استان مازندران که طی سال‌های اخیر به ویژه سال ۱۴۰۰ همراه با هنرمندان گروه تلاش کردیم تا بیش از ۱۰ موزیک ویدئو را تقدیم نگاه مخاطبان کنیم.

    محمدی ادامه داد: متأسفانه نزدیک به دو سال است که به دلیل شرایط کرونا مردم بهار بسیار متفاوتی را تجربه می‌کنند و از حضور این ویروس منحوس در زندگی شأن و همچنین مرگ عزیزانشان خسته هستند. اما ما هنرمندان تلاش کردیم تا به سهم خودمان شرایطی را برای التیام این وضعیت خسته کننده فراهم کنیم. کما اینکه در همین مدت هم آثاری را تولید کردیم که بتواند دربرگیرنده فضای روح بخش و پرانرژی با همراهی طبیعت مازندران باشد.

    وی افزود: امروز هم آنچه در قالب یک موزیک ویدئو بسیار کوتاه پیش روی شما قرار می‌گیرد، قطعه‌ای کوتاه در قالب دو نوازی دو تار و نوروزخوانی است که رونق زیادی در منطقه مازندران دارد و هنرمندان این عرصه هرساله در آستانه نوروز عصا به دست و بستن کوله‌ای در پشت به روستاهای مختلف می‌روند و می‌خوانند. البته بنده چندی پیش همراه با ۱۰۰ نفر از هنرمندان گروه موسیقی آوای تبری کاری را در این زمینه تولید و اجرا کردیم که اتفاقاً مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت.

    سرپرست گروه موسیقی «آوای تبری» در پایان گفت: امیدوارم با تولید چنین آثاری حال دلتان در این روزهای سخت کمی بهتر شود و موسیقی مازندران سهمی در شادی شما هم وطنان عزیز در آستانه سال نو داشته باشد.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=435667
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *