×
×

پایکوبی در تالار وحدت به سبک ارکستر ملی

  • کد نوشته: 434972
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۶ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • جشنواره موسیقی فجر چهارمین شب از آغاز رسمی خود را هم پشت سر گذاشت. در این شب ارکستر ملی ایران اجرای آخرین کنسرت در تالار وحدت را در جریان حشنواره موسیقی فجر عهده‌دار بود و با آخرین قطعه‌ای که نواخت، غوغایی در سالن به پا کرد.
    پایکوبی در تالار وحدت به سبک ارکستر ملی
  • ارکستر ملی ایران شامگاه دوشنبه با رهبری فردی روی صحنه تالار وحدت رفت که معتقد است، باید یاد بگیریم حتی برای یک تماشاگر هم که شده بهترین کارمان را ارائه دهیم. بردیا کیارس که رهبری این ارکستر را برعهده داشت، با رهبری ارکستر در قطعه آخر، صدای تشویق های تماشاگران را با خود به پشت صحنه برد.

    اجرای ارکستر ملی ایران در جریان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با تأخیر شروع شد. در ابتدا نوایی آرام برای مخاطبان اجرا شد و در ادامه خوانندگی علی خدایی، تک‌نوازی ویولن با اجرای مازیار ظهیرالدین و تک‌نوازی سنتور با اجرای علی عابدین، روند اجرا را تحت تأثیر قرار داد و در کنار نوای آرام ملودی ها، جانی تازه به گوش مخاطبان رساند.

    «در ستایش صبح»، «رهنورد»، «شوریه» و «به زندان» از جمله قطعاتی بودند که توسط این ارکستر اجرا شدند. قطعه «به زندان» ساخته استاد ابوالحسن صبا به عنوان آخرین قطعه اجرا شد و این انتخاب نوازندگان را در آخر به پایکوبی بر روی صحنه و مخاطبان را به تشویق وا داشت. این قطعه که تقریبا در هفت دقیقه اجرا شد، اگرچه آخرین قطعه بود و باتوجه به خستگی، چنین کیفیتی از آن انتظار نمی‌رفت، اما مهندس این پروژه نهایتا در تالار وحدت پایکوبی به راه انداخت.

    سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر چهارمین شب برگزاری خود را با ۱۲ اجرا در تالار وحدت، رودکی، فرهنگسرای ارسباران، سالن دهلوی و نیاوران به پایان رساند و روز سه‌شنبه باتوجه به تعطیلی پیش رو اجرایی در تالار وحدت به روی صحنه نخواهد رفت.

    مراسم اختتامیه جشنواره جمعه ـ ۲۹ بهمن ماه ـ برگزار می شود.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=434972
       
    برچسب ها ارکستر ملی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *