×
×

شبی دلهره آور برای ارکستر سمفونیک تهران

  • کد نوشته: 434855
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • دومین اجرای نخستین روز از آغاز رسمی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، توسط ارکستر سمفونیک تهران در حالی برگزار شد که رهبر این کنسرت تنها چند ساعت پیش از اجرا به دلیل ابتلاء به کرونا تغییر کرد و چوب رهبری به جوانی ۳۳ ساله سپرده شد.
    شبی دلهره آور برای ارکستر سمفونیک تهران
  • ساعاتی پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، خبر تغییر رهبر یکی از دو اجرا آن هم به علت ابتلاء به کرونا منتشر شد و تا یک ساعت قبل از اجرا هم اغلب نمی دانستند چه کسی قرار است چوب رهبری را به دست بگیرد.

    از هفته قبل برخی نوازندگان ارکستر دچار علائم بیماری شده بودند و در پی آنها نصیر حیدریان، رهبر ارکستر سمفونیک تهران هم از سه شنبه به همین وضع دچار شد؛ با این همه خبر تغییر رهبر ارکستر سمفونیک تا دقیقه ۹۰ اعلام نشد و نام فرد جایگزین هم تا زمان اجرا رسما اعلام نشد.

    و اینگونه بود که در نهایت ارکستر سمفونیک تهران، شامگاه ۲۲ بهمن در حالی که مخاطبان قابل توجهی در سالن حضور داشتند، به رهبری عرفان وکیلی به روی صحنه رفت.

    همزمان با حضور اعضای ارکستر برروی استیج و پیش ازآغاز اجرای برنامه، صدای نصیرحیدریان در سالن  پخش شد که در جملاتی گفت: «سلام به دوستان گرامی و نوازندگان خوب ارکستر، نصیرحیدریان هستم امیدوارم خوب و سلامت باشید. با اینکه برای این اجرا برنامه ریزی دقیق انجام شده بود اما متاسفانه درگیر بیماری کرونا شدم و ناگزیر از قرنطینه. ارکستر در روزهای گذشته تمرینات خوبی داشته و در شرایط مساعد اجرا قرار دارد و با اینکه نمی شد به دلیل شرایط به وجود آمده به کنسلی اجرا هم فکر کرد، اما نوازندگان متحد ارکستر، کنسرت مایستر و همین طور سولیست ویلون با همدلی در کنار ارکستر بودند تا در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشیم. از همه شما عزیزان تشکر می کنم و برای رهبرجوان ارکستر که از استعدادهای آینده موسیقی هستند، عرفان وکیلی عزیز، اجرای خوبی را آرزو می کنم. عرفان وکیلی از نوازندگان باتجربه ارکسترسمفونیک تهران و هنرجوی آکادمی رهبری مرکز آموزشی بنیاد است که هنرنمایی ایشان را که جوان و بسیار با استعداد هستند امشب شاهد باشید. من هم در تمام لحظات از راه دور درکنار شما هستم. »

    در ابتدا قطعه‌ای از باخ که یک کنسرتو برای ویولن و ارکستر زهی در لامینور بود، با حضور پدرام فریوسفی و بدون رهبری اجرا شد و در ادامه فریوسفی قطعه ساراباند از باخ را به یاد پورنگ پورشیرازی اجرا کرد.

    همچنین در جریان این کنسرت قطعاتی از مندلسون (سمفونی شماره چهار در دو مینور برای ارکستر زهی)، ساموئل باربر (آداجو)، چایکوفسکی (الژی و سرناد قسمت سه و چهار برای ارکستر زهی) توسط نوازندگان اجرا شد.

    مهمان ویژه این برنامه حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان بود که در پایان برنامه سبدگلی را به ارکستر اهدا کرد.

    عرفان وکیلی هم پس از دریافت این هدیه گفت: از آقای عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان تشکر می کنم اما درواقع این گل باید به آقای حیدریان تقدیم شود و جایشان در این برنامه بسیار خالی است و از حاضران درسالن تقاضا دارم ایشان را تشویق کنند.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=434855
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *