×
×

شوک کرونا به افتتاحیه جشنواره فجر
چوب رهبری دست که می‌رسد؟

  • کد نوشته: 434831
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • نصیر حیدریان ـ رهبر ارکستر ـ که قرار بود شامگاه ۲۲ بهمن ماه به همراه ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه برود، به علت ابتلاء به کرونا جای خود را به رهبر دیگری می‌دهد.
    چوب رهبری دست که می‌رسد؟
  • جمعه ـ ۲۲ بهمن ماه ـ جشنواره موسیقی فجر به طور رسمی آغاز می‌شود و قرار بود ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و همراهی پدرام فریوسفی به عنوان سولیست ویولن به روی صحنه بروند و قطعاتی چون کنسرتو برای ویولن و ارکستر زهی در لامینور از سباستین باخ، آداجو از ساموئل باربر، اِلژی و قسمت سه و چهار سرناد برای ارکستر زهی از چایکوفسکی را ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت اجرا کنند. ولی ساعاتی قبل از اجرا، ناگهان اعلام شد به علت ابتلای حیدریان به کرونا، او چوب رهبری را به فردی دیگری می‌سپارد.

    به همین جهت تماسی داشتیم با حیدریان تا ضمن اینکه حال این هنرمند موسیقی کشورمان را جویا می‌شویم، همچنین درباره رهبری که قرار است به جای او به روی صحنه برود، بپرسیم.

    حیدریان به ایسنا می‌گوید: چندی پیش در هفتم بهمن ماه سمفونی شماره شش چایکوفسکی را به روی صحنه بردیم که در این اثر سازهای بادی زیادی وجود دارد و نمی‌توان برای نواختن سازهای بادی از ماسک استفاده کرد؛ بنابراین با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور تصمیم گرفتیم برای حفظ سلامت مخاطبان قطعات را تغییر داده و اجرایی با سازهای زهی به روی صحنه ببریم. ولی با این حال گویا متأسفانه چند نفر از نوازندگان به کرونا مبتلا شده بودند که من هم از سه شنبه پس از تمرین ارکستر به همین وضع دچار شدم.

    از این هنرمند سوال کردیم که رهبر جایگزین او چه کسی خواهد بود؟ پاسخ داد: به علت اینکه قطعاتی که قرار بود اجرا شود جدید است هنوز در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب رهبر هستند.

    حیدریان همچنین در پاسخ به اینکه چرا کنسرت را لغو نکرده‌اند، گفت: یک اینکه چون بلیط فروشی صورت گرفته است و از طرفی به نظر می‌رسد لغو کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در شب افتتاحیه جشنواره وجهه‌ی خوبی ندارد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=434831
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *