×
×

برداشت یک کوشش پانزده ساله!
«خنیاگر دف» منتشر شد

  • کد نوشته: 434668
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۱ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • حامد علیپور یکی از نوازندگان و پژوهشگران موسیقی ایرانی از انتشار تازه‌ترین اثر پژوهشی – تالیفی خود در حوزه دف‌نوازی از سطوح مقدماتی تا پیشرفته خبر داد.
    «خنیاگر دف» منتشر شد
  • حامد علیپور از نوازندگان و مدرسان حوزه دف نوازی ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: کتاب «خنیاگر دف» از جمله تازه‌ترین آثار پژوهشی و تالیفی‌ام در عرصه دف‌نوازی است که به نوعی حاصل چندین سال پژوهش و تحقیق من در حوزه آموزش مقدمانی است.

    وی گفت: این کتاب به صورت مقدماتی از پایین‌ترین سطح به هنرجو می‌آموزد که با نحوه صحیح اجرای کشش‌ها و میزان نماها آشنا شود. برای مثال ابتدا هنرجو را با تئوری موسیقی و ریتم آشنا می‌کند، سپس به جهت تمرین آموخته‌ها و ادغام علمی و عملی شروع به نواختن اتودهایی در هر ریتم می‌کند.

    این نوازنده دف بیان افزود: بعد از فراگیری فیگورهای ریتمیک قطعه نوازی آغاز می‌شود و در پایان هر بخش تمرینات تقویتی وجود دارد که هنرجو می‌تواند برای تقویت ضربات اجرایی از این اتودها استفاده کند.

    علیپور ادامه داد: این کتاب شامل سه بخش میزان‌های ساده، ترکیبی و لنگ بوده و متشکل از ۲۳۴ اتود و ۴۷ قطعه در هر بخش است که در صورت اجرای صحیح این قطعات و تمرینات، هنرجو تا سطح متوسطه پیشرفت خواهد کرد. نت نویسی این کتاب را بنده و صفحه آرایی و طراحی روی جلد را عرفان صعودی مهربان بر عهده داشته‌اند.

    حامد علیپور از جمله هنرمندان موسیقی ایرانی در عرصه دف نوازی است که طی سال‌های اخیر علاوه بر حضور در برنامه‌های مختلف موسیقایی آلبوم‌های «لب خاموش» با همراهی محمد نقوی و «از عشق تا حیرانی» با همراهی گروه دف‌نوازان حیران را در بازار موسیقی منتشر کرده است.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=434668
       
    برچسب ها حامد علیپور

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *