×
×

شیوه سنتورنوازی معاصر آنلاین منتشر شد

  • کد نوشته: 434064
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام دی ۱۴۰۰
  • ۰
  • مجموعه‌ی خنیاگر مجموعه‌ی آموزشی سنتور را با تدریس مهیار طریحی (آهنگساز و نوازنده سنتور) منتشر کرد. این مجموعه شاملِ پنج سطح است.
    شیوه سنتورنوازی معاصر آنلاین منتشر شد
  • مهیار طریحی

    مهیار طریحی

    مهیار طریحی هر کدام از این سطوح را در ۲۰ جلسه آموزش می‌دهد و در مجموع هنرجویان از ابتدای دی امسال از صد قسمت آموزش این ساز بهره‌مند شده‌اند.

    مجموعه‌ی «خنیاگر» این مجموعه‌ی آموزشی را تابستانِ گذشته ضبط کرده است. «طریحی» شیوه‌ی «معاصر» را برای آموزش این مجموعه‌ درنظر گرفته است. «شیوه‌ سنتورنوازی معاصر» تفاوت‌هایی با دیگر سبک‌های سنتورنوازی دارد؛ همچنین به دلیل اهمیت ویژه‌ی اتود در این سبک، بخشی نیز به آموزش اتود اختصاص پیدا کرده است. در این مجموعه مباحث مربوط به نوازندگی، کوک‌های مورد استفاده در نوازندگی، شیوه‌ی تدریس و تفاوت‌های آن با شیوه‌ی سنتی، آهنگ سازی و کوک‌های مورد استفاده در قطعات نیز مورد بررسی قرار گرفته است. پاساژهای سریع و در هم تنیده و ریتم‌ها و مضراب‌های پیچیده از مشخصه‌های این شیوه‌ی سنتورنوازی است.

    پیش از این مجموعه‌ی خنیاگر آموزش سنتور بر مبنای مکتب استاد پایور را با تدریس استاد سعید ثابت تهیه و تدوین کرده بود؛ اما بنابر نیاز جامعه‌ی موسیقی به کثرت نظرات و شیوه‌ها، خنیاگر را بر آن داشت تا در شیوه‌ی سنتور نوازی معاصر نیز این مجموعه را منتشر کند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=434064
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *