×
×

یادداشت مسعود همایونی برای نخستین آلبوم ویحک
مسعود همایونی: «رویای من» برای کسانی که به دنبال موسیقی ایرانی خوب می‌گردند

  • کد نوشته: 433679
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام آذر ۱۴۰۰
  • ۰
  • مسعود همایونی: تمامی قطعات آلبوم «رویای من» را شنیده‌ام و می‌توانم بگویم سبک این آلبوم پاپ است اما از جنس پاپ‌های امروزی نیست...
    مسعود همایونی: «رویای من» برای کسانی که به دنبال موسیقی ایرانی خوب می‌گردند
  • مسعود همایونی (آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده گیتار الکتریک): تمامی قطعات آلبوم «رویای من» را شنیده‌ام و می‌توانم بگویم سبک این آلبوم پاپ است اما از جنس پاپ‌های امروزی نیست و برخی قطعات صدادهی کاملاً غربی دارند و تفکر راک در آهنگساز کاملاً مشخص است.

    در بخش قطعات پاپ، صدادهی مدرن و غربی شنیده و ریتم‌های غربی مثل والس ، سازهایی همانند هارمونیکا و حتی فضای کانتری هم دیده می‌شود. درمجموع آلبوم فضاسازی خوبی دارد به‌طور مثال فضاسازی ابتدای آهنگ نخست آلبوم را دوست داشتم. همچنین کارهای پاپ آلبوم نیز توجهم را جلب کرد هرچند شاید آثار پاپ، به‌طور خاص موردعلاقه من نباشد، اما کارهای پاپ این آلبوم قوی بودند.

    نوازندگی‌ها، تنظیم درامز، صدابرداری‌ها و صدای گیتارها خیلی خوب بود و بابک ریاحی پور بسیار خوب نواخته است. همچنین اینتروی آهنگ اول با نوازندگی گیتار الکتریک فرزاد رضایی را بسیار دوست داشتم.

    با توجه به سلیقه من، درمجموع، آلبوم بسیار خوب بود و به‌شخصه آلبوم را دوست داشتم. خوشحالم که می‌توانم این آلبوم را به‌عنوان یک مجموعه‌ی متفاوت پاپ به آدم‌هایی معرفی کنم که به دنبال موسیقی ایرانی خوب می‌گردند.

    در اولین کلام در مورد خواننده باید بگویم؛ خواننده اثر در این وانفسای موسیقی کشور، با قدم‌های درست؛ یک کار اصولی انجام می‌دهد و ارزشمند است که از همان ابتدا، حرفه‌ای کار می‌کند و قصد ادامه راه را دارد و در این آلبوم به دنبال معروفیت نیست. او کوک خوبی دارد و کوک می‌خواند. مسلماً پختگی موردنیاز او با کار مستمر در کنار افراد باتجربه و حرفه‌ای به‌راحتی به دست می‌آید و مطمئن هستم باوجود تیم قوی‌ای که در کنارش حضور دارند به‌زودی شاهد این موضوع خواهیم بود. قطعاً خواننده با بستری که در اختیار دارد و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند به جایگاه بسیار خوبی برسد.

    اشعار آلبوم خوب و تکمیل بودند و رنگ شعرها با رنگ موسیقی و تنظیم کاملاً ارتباط دارد و ازنظر پاپیولاریتی هم، به جامعه نگاه داشت. تکرار می‌کنم این آلبوم؛ مجموعه قوی‌ای است و من از ۲۰ به این آلبوم نمره ۱۸ – ۵/۱۸ می‌دهم. موزیسین‌های حرفه‌ای و عالی در این آلبوم فکرهایشان را روی هم ریخته‌اند، یک سال زحمت‌کشیده‌اند، پس نمی‌تواند مجموعه‌ی ضعیفی باشد و واقعاً هم نیست.

    کلام آخر، امیدوارم خواننده به جایگاه آلبومی که تولید کرده ایمان داشته باشد و به راه خود ادامه بدهد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=433679
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *