×
×

اما و اگرهای ادامه حیات بزرگ‌ترین گروه تنبورنواز کشور

  • کد نوشته: 433318
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳ام آذر ۱۴۰۰
  • ۰
  • سرپرست گروه بزرگ تنبورنوازان جامی، گفت: این گروه با هزینه شخصی تاکنون فعالیت کرده است؛ اما بدون حمایت، بیم انحلال آن وجود دارد.
    اما و اگرهای ادامه حیات بزرگ‌ترین گروه تنبورنواز کشور
  • سرپرست گروه بزرگ تنبورنوازان جامی، گفت: این گروه با هزینه شخصی تاکنون فعالیت کرده است؛ اما بدون حمایت، بیم انحلال آن وجود دارد.

    رضا علی‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره فعالیت گروه تنبورنوازی جامی با همراهی ۹۰ نوازنده، اظهار داشت: اعضای گروه جامی، اعضای ثابت و همگی از شاگردان بنده هستند. این گروه با انتشار فراخوان تشکیل نشده و اعضا از آکادمی تحت نظارت و تدریس اینجانب انتخاب می‌شوند. در چند ماه اخیر به همراه این گروه بالغ بر ۶ ویدیوکلیپ ضبط و منتشر شد.

    سرپرست گروه بزرگ تنبورنوازان جامی ادامه داد: این گروه، ایده‌ های بزرگی در سر دارد. گروه تنبورنوازان جامی تاکنون در تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، تالار وحدت و کاخ سعدآباد برنامه اجرا کرده است.

    درخواست گروه تنبورنوازان از وزارت فرهنگ

    علی آبادی به مشکلات مالی گروه بزرگ تنبورنوازان اشاره کرد و گفت: هر آن بیم انحلال این گروه وجود دارد زیرا بنده به عنوان یک شخص حقوقی بدون هیچ پشتیبان و حمایتی بعد از ۲۰ سال فعالیت در حوزه موسیقی نواحی، این گروه را یک نفره با وام نگه داشتم.

    وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت از موسیقی مقامی تاکید دارد، بیان کرد: این گروه که بدون هیچ حمایتی در حال فعالیت است، قادر به ادامه حیات خود نیست.

    سرپرست گروه تنبورنوازان جامی به هزینه های ماهانه نگهداری ارکستر اشاره کرد و گفت: هزینه نگهداری ارکستر در ماه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است و وقتی تهیه چند قطعه به صورت خصوصی انجام شود، بدون شک آخرین فعالیتی است که بدون حمایت می توانم انجام دهم. در این شرایط درخواست وام بلاعوض داریم و از شاگردانم که عضو گروه هستند، درخواست کرده ام به خانه های خود بازگردند.

    علی آبادی ادامه داد: موسیقی نواحی را ۲۰ سال است زنده نگه داشتم و تاکنون با هزینه شخصی حتی در شرایط کرونایی به فعالیت در این زمینه ادامه داده ام.

    گروه بزرگ تنبورنوازان جامی به سرپرستی رضا علی‌آبادی با همراهی ۹۰ نوازنده تنبور اخیرا در تالار وحدت چهار قطعه را با عنوان مُلک دل، هیچ آشنا، قیام عشق و بداهه نوازی مقام ضبط کرد که به زودی منتشر می شود.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=433318
       
    برچسب ها تنبور

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *