×
×

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان مطرح کرد؛
صدور مجوز اجرای برنامه های صحنه ای تنها با رعایت دستور العمل ها

  • کد نوشته: 433267
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام آذر ۱۴۰۰
  • ۰
  • معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان گفت: مجوز اجرای برنامه های صحنه ای تنها در صورت ایجاد شرایط استاندارد و رعایت دستور العمل های بهداشتی صادر می شود.
    صدور مجوز اجرای برنامه های صحنه ای تنها با رعایت دستور العمل ها
  • معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان گفت: مجوز اجرای برنامه های صحنه ای تنها در صورت ایجاد شرایط استاندارد و رعایت دستور العمل های بهداشتی صادر می شود.

    سید امیر مصباح عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی با مؤسسات چند منظوره فرهنگی هنری با اشاره به تعطیلی برنامه‌های صحنه‌ای طی دو سال گذشته، اظهار کرد: شیوع کرونا آسیب‌های اقتصادی بسیاری را به این مؤسسات وارد کرده است.

    وی با تأکید بر اینکه حمایت‌های صورت گرفته در دو سال گذشته لازم اما کافی نبوده است، گفت: امیدواریم با توجه به کنترل نسبی کرونا، روند خوب واکسیناسیون و آغاز فعالیت‌ها بتوانیم شرایط را برای احیای دوباره برنامه‌های صحنه‌ای در استان گیلان فراهم کنیم.

    معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه وجود تعامل و هم اندیشی میان مسئولان مؤسسات چند منظوره فرهنگی هنری می‌تواند روند احیای برنامه‌های صحنه‌ای را سرعت ببخشد، اضافه کرد: به دلیل ترس مردم از حضور در تجمعات باید شرایط را به گونه‌ای فراهم و مدیریت کنیم که تماشاگران با خاطری آسوده به تماشای برنامه‌ها بیایند.

    وی با بیان اینکه استان گیلان تا قبل از شیوع ویروس کرونا هم در حوزه اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌ها با موضوع سینما و هم موسیقی از استان‌های پیشگام در سطح کشور محسوب می‌شد، گفت: حال که به آرامی به سمت عادی شدن شرایط می‌رویم باید بتوانیم با هم اندیشی و مدیریت صحیح گیلان را به شرایط قبلی بازگردانیم.مصباح با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های صحنه‌ای به ویژه برگزاری کنسرت‌ها فصل الخطاب دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارتخانه و ستاد مدیریت کرونا استان است، ادامه داد: حفظ سلامت تماشاگران از همه چیز مهم‌ترین است و اداره کل ارشاد گیلان و معاونت هنری و سینمایی به عنوان متولیان اصلی این حوزه در این زمینه با کسی مماشات نمی‌کنند.

    وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های صحنه‌ای به ویژه برگزاری کنسرت‌ها تنها در صورت رعایت کامل و دقیق دستور العمل های بهداشتی و ایجاد فضای استاندارد برای حضور تماشاگران مجوز دریافت می‌کنند، اضافه کرد: همه مدیران مؤسسات باید شرایط و ضوابط لازم برای برگزاری این برنامه‌های را داشته باشند.

    معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین در ادامه تأکید کرد: مؤسسات در صورت دریافت مجوز باید تمام زیرساخت‌های لازم اعم از تب سنجی، تأمین مواد ضدعفونی کننده، نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی میان تماشاگران، ضدعفونی کردن سالن برگزاری بعد از هر اجرا را فراهم کرده و مد نظر قرار دهند.

    وی با بیان اینکه قطعاً از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری نظارت‌های لازم در حین برگزاری برنامه‌ها انجام خواهد شد، تأکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدامات لازم انجام می‌شود.

    مصباح همچنین به مغفول ماندن موسیقی سنتی با وجود سابقه غنی استان گیلان در این زمینه اشاره و تأکید کرد: مؤسسات چند منظوره فرهنگی هنری باید برنامه‌های مناسبی برای احیای این موسیقی در سطح استان تهیه، تدوین و اجرا کنند.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=433267
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *