×
×

آنلاین از موسیقی ایرانیان ببینید و دانلود کنید
قطعه جدید شمس لنگرودی با شعر و صدای خودش

  • کد نوشته: 433162
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۷ام آبان ۱۴۰۰
  • ۰
  • شمس لنگرودی قطعه جدیدی را با شعر و صدای خودش منتشر کرد.
    قطعه جدید شمس لنگرودی با شعر و صدای خودش
  • شمس لنگرودی

    شمس لنگرودی

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، این شاعر که به کار خوانندگی هم می‌پردازد در سال‌روز تولد ۷۱سالگی خود شعری را که به گیلکی و با لهجه لنگرودی گفته به آواز خوانده که در قالب یک کلیپ با تصاویری از طبیعت شمال کشور منتشر شده است.

    شمس لنگرودی، شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبیات، بازیگر و خواننده، متولد ۲۶ آبان‌ماه سال ۱۳۲۹ در لنگرود است.

    او نخستین دفتر شعرش، «رفتار تشنگی» را در سال ۱۳۵۵ منتشر کرد. نام شمس لنگرودی پس از انتشار مجموعه‌های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در سال ۱۳۶۰ مطرح شد و پس از چاپ «قصیده لبخند چاک‌چاک» به شهرت رسید. پس از حدود ۱۰ سال، در سال ۱۳۷۹، مجموعه شعر «نت‌هایی برای بلبل چوبی» را منتشر کرد. از دیگر دفترهای شعر او می‌توان به «آوازهای فرشته بی‌بال»، «می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم»، «رسم کردن دست‌های تو»، «توفانی پنهان‌شده در نسیم» و … اشاره کرد. همچنین رمان «آن‌ها که به خانه من آمدند»، کتاب «تاریخ تحلیلی شعر نو» در چهار جلد، «از جان گذشته به مقصود می‌رسد» (زندگی نیما یوشیج) و قصه «شبی که مریم گم شد» برای کودکان بخش دیگری از آثار ادبی او است.

    شمس لنگرودی علاوه ‌بر این تا کنون در فیلم‌های «دوباره زندگی»، «رفتن»، «احتمال باران اسیدی»، «پنج تا پنج»، «فلامینگو شماره ۱۳» و … هم ایفای نقش کرده و ترانه‌هایی را نیز با آواز خوانده است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=433162
       
    برچسب ها شمس لنگرودی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *