×
×

محمود شالویی: نقطه‌نظر مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی را تأمین می‌کنیم

  • کد نوشته: 432934
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام آبان ۱۴۰۰
  • ۰
  • سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: درخواست‌ها و پیشنهادهای سالن‌دارها و خوانندگان برای برگزاری کنسرت‌ها در حال بررسی و وظیفه معاونت هنری وزارت فرهنگ، تأمین نقطه‌نظر مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی به اندازه متعارف است.
    محمود شالویی: نقطه‌نظر مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی را تأمین می‌کنیم
  • محمود شالویی

    محمود شالویی

    محمود شالویی درباره برگزاری کنسرت ها از اول آذر و آخرین وضعیت بررسی درخواست های هنرمندان موسیقی برای اجرای زنده کنسرت ها، اظهار داشت: از زمان اعلام سازوکارها برای اجرای زنده کنسرت ها، متقاضیان و داوطلبان زیادی مراجعه کرده اند و جلسات متعددی با صاحبان سالن ها، تهیه کنندگان و خوانندگان برگزار شد.

    وی درباره قیمت بلیت های کنسرت ها، گفت: بررسی ها به منظور متضرر نشدن سالن‌دارها و البته مخاطبان در حال برگزاری است؛ قیمت ها بعد از ۲ سال اجرا نشدن کنسرت ها قدری تغییر کرد اما وظیفه مهم معاونت هنری وزارت فرهنگ حمایت از مخاطبان و علاقه مندان موسیقی است و باید نقطه نظرهای آنها را به اندازه متعارفی تامین کنیم.

    سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیشنهاد سالن‌دارها مبنی بر دریافت تنها یک چهارم عایدی فروش کنسرت ها و موافقت معاونت هنری با این موضوع، بیان کرد: با تعدادی از سالن‌دارها جلساتی برگزار کردیم اما هنوز به تصمیم قطعی نرسیدیم و پیشنهادهای دریافت شده در حال بررسی است.

    شالویی همچنین از برگزاری جلساتی با خوانندگان به صورت انفرادی یا جمعی با حضور محمد اله‌یاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ در این جلسات خبر داد.

    وی با بیان اینکه ضوابط و مقررات در برگزاری کنسرت ها باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنسرت های موسیقی به مدت ۲ سال برگزار نشده بود با نگاهی نو و شرط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوباره کنسرت ها را اجرا می‌کنیم و بررسی های جدیدی صورت می گیرد.

    این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر اینکه کنسرت ها از اول آذر برگزار می شود، اعلام کرد که فرایند بررسی درخواست ها برای بررسی مجوز کنسرت ها ادامه دارد و هنوز مجوزی برای اجرای زنده صادر نشده است.

    به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته  گفته بود که به جز محدودیت‌های مربوط به کرونا، شرایط کلی برگزاری کنسرت‌های موسیقی مانند گذشته است و تغییری در آیین‌نامه‌ها رخ نداد.

    توسعه واکسیناسیون عمومی، تغییر رنگ کرونایی در عموم استان ها از قرمز به نارنجی، زرد و آبی و بهره مندی از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها در کنار رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی از شروط برگزاری کنسرت هاست.

    همچنین محمدحسین توتونچیان، مدیر یکی از سایت های فروش بلیت کنسرت پیش از این گفته بود که بهای بلیت های اجراهای زنده موسیقی در تهران زیر ۴۰۰ هزار تومان و کمتر از قیمت بلیت های کنسرت های کیش در نظر گرفته می شود.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=432934
       
    برچسب ها محمود شالویی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *