ویحک سهراب حقیقت با نام هنری «ویحک» متولد ۱۳۶۰ از سیاهکل گیلان موسیقی را با فراگیری موسیقی سنتی و شناخت دستگاه‌های ایرانی توسط پدر آغاز می‌کند اما فعالیتش به‌صورت حرفه‌ای با انتشار تصنیف «مه شیرین» و تشکیل گروه موسیقی و برگزاری چندین اجرای سازمانی شروع می‌شود. او که برای ادامه مسیر و فعالیت در عرصه خوانندگی، سبک پاپ را انتخاب کرده است، در گفتگو با هنرآنلاین از تهیه و تولید نخستین آلبوم رسمی‌اش خبر داد و گفت: کارهای اولین آلبوم با نام «رویای من» به مدیریت هنری، آهنگسازی و تنظیم فهام گوهری به اتمام رسیده و به‌زودی نخستین قطعه از این آلبوم به‌صورت صوتی و موزیک ویدیو در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این خواننده درباره سبک  نخستین آلبوم خود توضیح داد: موسیقی پاپ، شناخته‌شده‌تر از دیگر سبک‌های موسیقی است اما با این حال ریسک‌هایی در ساخت موسیقی‌های این آلبوم وجود دارد. چراکه برخی قطعات صدا دهی مدرن‌تر و غربی‌تری دارند و حتی قطعه‌ای با موسیقی کانتری نیز شنیده می‌شود که شاید گوش مخاطب با آن خیلی آشنا نباشد. با این حال، ما ریسک کردیم چون می‌خواستیم آنچه دوست داریم را با این سبک و سیاق به گوش شنونده برسانیم. درواقع آلبوم «رویای من» حس ما به موسیقی را به مخاطب منتقل می‌کند، به همین خاطر هدف‌گیری خاصی برای جذب مخاطب با رده سنی مشخص وجود ندارد. چون حس‌ و حال این آلبوم می‌تواند برای رده سنی‌های مختلف، معانی متفاوتی داشته باشد. پس این آلبوم برای تمام رده‌های سنی ساخته‌شده است.

او با اشاره به اینکه ملاک اصلی‌اش برای انتخاب و همکاری، درک صحیح از موسیقی و زیبایی‌شناسی آن است، بیان کرد: برای ساخت این آلبوم یک‌سری شاخصه از جمله سواد فنی، اطلاعات دقیق موسیقی و دغدغه تولید موسیقی فاخر مدنظر بود و علاقه داشتم با کسی همکاری کنم که بتواند زیبایی و قدرت موسیقی را نیز بیان و من را مجذوب خودش کند. باید بگویم خیلی خوش‌شانس بودم که با فهام گوهری از موزیسین‌های شناخته‌شده، آشنا شدم که تمام این خصلت‌ها را به همراه صداقت داشت و همین امر باعث شد تا برای همکاری با او مشتاق شوم. با توجه به ارتباط دوستانه‌ای که بین ما شکل گرفت، تمامی قطعات آلبوم با تعامل و همفکری تولید شد. در واقع این آلبوم مجموعه‌ای از تفکرات من و فهام گوهری است.

ویحک که به‌زودی نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر می‌کند، بازار موسیقی را پیچیده، بزرگ و ناشناخته خواند و افزود: تغییرات در موسیقی آن‌قدر شدید و سریع اتفاق می‌افتد که امکان مطالعه بر روی ریسک‌های آن برای فعالان این عرصه وجود ندارد اما به‌شخصه هیچ‌گاه خودم را از پیش بازنده فرض نمی‌کنم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا به اهدافم و آنچه مدنظر دارم، دست پیدا کنم و نام “ویحک” را به جامعه موسیقی بشناسانم. نمی‌توانم بگویم که چه میزان، اما قطعاً موفق خواهم شد.

این خواننده در پایان از برگزاری مراسم رونمایی آلبوم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونا و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پس از برگزاری مراسم رونمایی، اجراها را به‌صورت محدود و از سالن‌های کوچک آغاز خواهیم کرد.