×
×

کتاب «گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان» به نویسندگی فریدون وزیری منتشر شد

  • کد نوشته: 432355
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام مهر ۱۴۰۰
  • ۰
  • کتاب «گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان» به نویسندگی فریدون وزیری هنرمند موسیقی در اهواز منتشر شد.
    کتاب «گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان» به نویسندگی فریدون وزیری منتشر شد
  • کتاب «گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان» به نویسندگی فریدون وزیری هنرمند موسیقی در اهواز منتشر شد.

    در کتاب «گیتار کلاسیک، اهواز، در گذر زمان» بیش از ۲۰ سال فعالیت موسیقایی در زمینه اجرا، آموزش موسیقی و مدیریت فرهنگی – هنری فریدون وزیری، مدیر و مدرس آموزشگاه موسیقی «چهار فصل» با برداشتی از پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد او در خصوص وضعیت موسیقی کلاسیک، به‌طور خاص گیتار کلاسیک در دهه ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۵ در شهر اهواز گنجانده شده است.

    این کتاب از منظر جامعه‌شناسی هنر و زیبایی‌شناسی ساز گیتار، با جمع‌آوری اطلاعات و پیشینه موضوع تحقیق به‌شیوه کتابخانه‌ای و نیز با تهیه و توزیع پرسشنامه، به صورت میدانی از طریق هنرجویان و هنرآموزان فعال گیتار کلاسیک در آموزشگاه‌های شهر اهواز، به دنبال این موضوع است که علل گسترش و گرایش به موسیقی به‌طور خاص گیتار کلاسیک چه بوده است؟ و چه عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیبایی‌شناسی هنری از علل این گسترش و گرایش‌اند؟ و تا چه اندازه؟

    از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به مشخص بودن محدوده جغرافیایی پژوهش (شهر اهواز)، بازه زمانی (۱۳۹۵-۱۳۸۵) مشخص و تمرکز روی یک ساز به‌ شکل تخصصی (گیتار کلاسیک) اشاره کرد که نتایج به‌دست آمده می‌تواند به فعالان این حوزه، مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان فرهنگی و هنری کمک شایانی کند.

    نویسنده در پایان امیدوار است این پژوهش علاوه بر رونق‌ بخشیدن در حوزه تحقیق و پژوهش در موسیقی استان، بتواند گامی هر چند کوچک در رشد فرهنگی و هنری جامعه موسیقایی کشور بردارد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=432355
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *