×
×

مهدی وجدانی خبر داد: همکاری موسیقایی ایران با ترک ها بیشتر می شود

  • کد نوشته: 432132
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳ام مهر ۱۴۰۰
  • ۰
  • آهنگساز‌ و‌ رهبر ارکستر‌ایرانی در تازه ترین فعالیت خود از شروع تمریناتش با ارکستر و همکاری با نوازندگان مطرح ترکیه خبر داد.
    مهدی وجدانی خبر داد: همکاری موسیقایی ایران با ترک ها بیشتر می شود
  • مهدی وجدانی آهنگساز‌ و‌ رهبر ارکستر‌ایرانی در تازه ترین فعالیت خود از شروع تمریناتش با ارکستر و همکاری با نوازندگان مطرح ترکیه خبر داد.

    وجدانی در این باره گفت: از اواخر سپتامبر تمریناتم را با ارکستر به عنوان رهبر مهمان شروع میکنم و امیدوار هستم اگر دچار پاندمی کرونا نشویم بتوانیم کنسرت را روی صحنه ببریم، همچنین قطعه ای موسیقی بی کلام را آهنگسازی کردم با عنوان « özlem » « دلتنگی » و از آنجا که ترکیب بندی سازها و ملودی این کار در فضای موسیقی ترکیه بود تصمیم گرفتم ضبط این اثر کار مشترکی با حضور نوازندگان ایرانی و ترک باشد.

    در این قطعه «اونسال» از نوازندگان مطرح کلارینت با من همکاری داشته و از ایران سامان احتشامی، امیرحسین طائی و داود منادی نیز به عنوان نوازنده حضور دارند.

    این پروژه همزمان در ترکیه و ایران ضبط شده و پس از انجام مراحل فنی در ماه اکتبر پخش بین المللی خواهد شد.

    او در ادامه افزود: قطعه دیگری را نیز با همکاری یکی از اساتید باقلاما و نویسنده ترکیه خواهم داشت که مجددا از همکاری نوازندگان بسیار خوب ایران نیز استفاده خواهم کرد تا ترکیب بندی جدیدی از سازهای اصیل ایرانی و ترکیه را به لحاظ هارمونی داشته باشیم که جزییاتش را با شروع ضبط آن اعلام خواهیم کرد.

    وجدانی جدیدا قطعه موسیقی «دلدار» را که برای دو پیانو و ارکستر زهی آهنگسازی و تنظیم کرده است با نوازندگی سامان احتشامی و‌ امیرحسین طائی منتشر کرده است.

    منبع: فارس
    https://musiceiranian.ir/?p=432132
       
    برچسب ها مهدی وجدانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *