×
×

به مناسبت 81 سالگی محمود دولت آبادی
نمایشگاه تجسمی «بزرگداشت بیهقی زمان» افتتاح شد

  • کد نوشته: 431450
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۴ام مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • نمایشگاه هنری «بزرگداشت بیهقی زمان» با هدف ادای دین نقاشان و مجسمه سازان به مناسبت تولد ۸۱ سالگی محمود دولت آبادی در گالری سرزمین هنر برگزار شد.
    نمایشگاه تجسمی «بزرگداشت بیهقی زمان» افتتاح شد
  • نمایشگاه هنری «بزرگداشت بیهقی زمان» با هدف ادای دین نقاشان و مجسمه سازان به مناسبت تولد ۸۱ سالگی محمود دولت آبادی در گالری سرزمین هنر برگزار شد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مراسم افتتاح نمایشگاه «بزرگداشت بیهقی زمان» با هدف ادای دین نقاشان و مجسمه سازان به مناسبت تولد ۸۱ سالگی محمود دولت آبادی نویسنده معاصر ایران با حضور این نویسنده، خانواده او و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شامگاه پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه در گالری سرزمین هنر برگزار شد.

    این نمایشگاه حاصل همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی از قبیل نقاشی، طراحی، گرافیک، مجسمه سازی و عکاسی است که با ارائه این آثار ادای دین خود را به محمود دولت آبادی نشان داده‌اند.

    دولت آبادی: سکوت می‌کنم چرا که برای سخن حرمت قائل هستم

    محمود دولت آبادی در این مراسم گفت: در این روزها از خودم بارها پرسیده‌ام که چرا نه هیچ چیز می‌توانی بگویی و نه هیچ چیز بنویسی. خیلی فکر کردم پاسخ این بود که نویسنده، شاعر، ادیب، پژوهنده، مترجم و اهل اندیشه وقتی سخنی می‌گوید یا متنی می‌نویسد، اساس این گفت و سخن‌ها چه هست؟

    وی افزود: به خودم پاسخ دادم، اساس آن یک سلسله ارزش‌های اخلاقی است. یک اصل قانونی، حقوق انسانی است، یک اصل آن جامعه مدنی است، اصل دیگرش اخلاق است. در اخلاق شرم و انصاف هست، در قانون قاعده هست و پایه دیگر آن دلدادگی‌هایی است که آدم‌ها نسبت به آنچه که میهن، کشور و سرزمین گفته می‌شود، دارند. ولی وقتی که ضد این ارزش‌ها چنان اوج گرفته و چنان به سرعت در اوج جهش است که از باور انسان گذشته است، بنابراین من چه سخنی بگویم که هم وزن این میزان از تباهی باشد، نمی‌توانم. بنابراین سکوت می‌کنم؛ زیرا که برای سخن حرمت قائل هستم، من را ببخشید و بسیار متشکرم. ‌

    در این نمایشگاه که به مناسبت هشتاد و یکمین سالروز تولد محمود دولت آبادی در گالری سرزمین افتتاح شد، آثاری از شاهین آروین، حسین آزادی، جواد آتشباری، فریبا آقایان، اوژن شیراوژن، سعید احمدزاده، سعید امکانی، رسول احمدی، امیرحسین امیرجلالی، وحید امکانی، سعید باباوند، علیرضا پویا، علی پیروز، سعید پناهزاده، حسین تمجید، روحا تیموری، محمدرضا توکلی، محسن جمالی نیک، محسن حسینمردی، ماهیارچرمچی، اعظم حاتمی، کامبیز حضرت پور، داود حیدری، علی خالق، علیرضا خاقانی، مرتضی خسروی، رضارازقندی، الیاس ستاری، خشایار شاهرخی، علی صوفی، هادی ضیاالدینی، رضاعلیزاده، مرجان عسگری، ثریا عسگری، حسین ماهر، سعید محجوبی، عدنان مصلایی، هوشنگ هاتفی پیله رود و عادل یونسی به نمای. درآمده است.

    شایان ذکر است که این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۸ مرداد در گالری سرزمین هنر میزبان عموم علاقه‌مندان است.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=431450
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *