×
×

وحید تاج مطرح کرد
یک پیشنهاد برای ارتقای محتوا در موسیقی

  • کد نوشته: 431393
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۰ام مرداد ۱۴۰۰
  • ۰
  • یکی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی معتقد است برای ارتقا سطح کیفی و محتوایی آثار موسیقایی در همه ژانرها می‌بایست به فکر روش‌هایی در جهت ایجاد انگیزه بیشتر میان هنرمندان جوان بود.
    یک پیشنهاد برای ارتقای محتوا در موسیقی
  • یکی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی معتقد است برای ارتقا سطح کیفی و محتوایی آثار موسیقایی در همه ژانرها می‌بایست به فکر روش‌هایی در جهت ایجاد انگیزه بیشتر میان هنرمندان جوان بود.

    به نقل از مهر، وحید تاج خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی درباره وظایف دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دولت جدید برای ارتقای سطح کیفی محتوای آثار موسیقایی گفت: یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب شده بسیاری از هنرمندان مستعد و جوان برای ادامه فعالیت در عرصه تولید آثار موسیقایی با محتوای درست بی‌انگیزه باشند، فقدان بازخورد آثارشان در بین مخاطبان است که نه در فضای مجازی دیده می‌شود و نه فضای مناسبی برای ارائه و معرفی کارهای ارزشمندشان دارند.

    وی افزود: متاسفانه شرایط این سال‌ها به گونه‌ای هدایت شده که هیچ انگیزه و دل‌خوشی برای تولید کارهای خوب وجود ندارد کما اینکه در این حوزه هم حمایت درستی نمی‌شود که این هنرمندان بتوانند به آن متکی باشند. طبیعتاً وقتی هنرمندی با این شرایط مواجه می‌شود قطعاً انگیزه خود را نیز از دست می‌دهد. پس به ناچار وارد فضایی می‌شود که می‌بایست آثاری را پیش روی مخاطبان قرار دهد که از درجه محتوایی قابل قبولی برخوردار نیست. اینگونه ما شاهد افول تولیدات در عرصه موسیقی و عرضه آثاری خواهیم بود که چندان قابل قبول نیستند.

    این خواننده موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پیشنهاد من به مسئولان جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که سامانه‌ای طراحی شود که در این سامانه هنرمندان آثار خود را در قالب یک پروسه برنامه‌ریزی شده در معرض رقابت بگذارند و هیات داورانی متشکل از هنرمندان مورد وثوق، این کارها را ارزیابی کرده و در چارچوب یک مسابقه موسیقایی کارها را انتخاب کنند. اتفاقاً پس از طی این فرآیند است که برگزیدگان می‌توانند با حمایت دولت در ارکسترهای دولتی یا دیگر پروژه‌های موسیقایی مشغول به فعالیت شوند. شرایطی که به طور حتم موجب ارتقای محتوا می‌شود.

    تاج تصریح کرد: ایجاد انگیزه قطعاً می‌تواند راهکاری مهم برای ارتقای سطح کیفی آثار موسیقایی باشند. کما اینکه در حوزه محتوا نیز می‌توانیم امیدوار باشیم شرایطی که به آن اشاره شد، تاثیر مثبتی روی محتوا و کاهش تولید آثار مبتذل داشته باشد.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=431393
       
    برچسب ها وحید تاج

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *