×
×

به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مظفر شفیعی

  • کد نوشته: 43111
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • کنسرت موسیقی دستگاهی گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مظفر شفیعی در تاریخ جمعه ۳ آبان ماه سال جاری با عنوان «چهارگاه مرکب» در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار خواهد شد.
    + آغاز بلیط فروشی این کنسرت از سایت ایران کنسرت

    به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مظفر شفیعی
  • naghsh-bandموسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کنسرت موسیقی دستگاهی گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مظفر شفیعی در تاریخ جمعه ۳ آبان ماه سال جاری با عنوان «چهارگاه مرکب» در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار خواهد شد.

    شریفی سرپرست، نوازندهٔ تار و سه‌ تار  گروه «نقش» با اعلام این خبر درباره جزئیات کنسرت به خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «در مورد کنسرت چهارگاه مرکب باید بگویم این برنامه اجرای صحنه ای آلبومی است با همین نام که در سال ۸۸ در کنار فعالیت من در گروه «شیدا» با آواز استاد مظفر شفیعی و تمبک هنرمند گرامی فرید خردمند ضبط و تابستان ۹۱ توسط انتشارات «آوا خورشید» منتشر شد. متأسفانه دو بار اقدام برای برگزاری کنسرت این آلبوم در سال ۸۸ با لغو کنسرتهای فرهنگسرای ارسباران بی نتیجه ماند. گویا تقدیر این گونه بوده است که  با گذشت پنج سال، کنسرت این آلبوم با گروه نقش برگزار شود تا بغیر از من باقی اعضای گروه نیز افتخار همنشینی و همکاری با استاد شفیعی را داشته باشند و همه در کنار هم از آواز پخته و پراز ظرافت و وارستگی ایشان لذت ببریم وبیاموزیم.»

    وی در ادامه صحبت هایش افزود: «رفتار موسیقایی نقش همانند گذشته بر اساس اصول و مبانی اجرایی و زیبایی شناسی موسیقی کلاسیک ایران است، در این کنسرت نیز آواز محور اساسی طراحی کنسرت بوده و همواره تکنوازی و جواب آوازهای سنجیده و اصولی از ویژگی ها و توانمندی های اعضای گروه است.»

    امیر شریفی درباره چگونگی تشکیل گروه موسیقی «نقش» هم توضیح داد و گفت: «امروز سه پائیز از به دنیا آمدن گروه نقش می گذرد. نقش را پائیز ۸۹  با دوست عزیز و هنرمندم مهدی امامی تأ سیس کردیم و دو پائیز بعد از آن، هر سال اجرایی جدید با این گروه انجام دادیم. نهال نوپای نقش بعد از گذشت این چند سال، مسیر صعب و سخت موسیقی جدی و هنری در ایران را تا اندازه ای پیموده و به سلامت از ناملایمات و آفات گوناگون گذر کرده و امروز به بار نشسته است. آلبوم های برافشان در دستگاه ماهور و چهارسو در آواز افشاری که اولین پروژه های این گروه بودند با آواز تأثیر گذار و پر توان مهدی امامی و با حمایتهای بی دریغ جناب آقای محمد موسوی مدیر انتشارات ماهوراز این نشر معتبر منتشر شده اند.همچنین آلبوم سوم این گروه با نام حُزان در آواز دشتی  مراحل پایانی ضبط خود را می گذراند. در کنار این آلبوم ها اجراهای متعدد در تهران وشهرستانها و حضور در فستیوال های بین المللی موقام آذربایجان و صوفی الجزایر از دیگر فعالیتهای این فرزند سه ساله ی موسیقی کلاسیک ایرانی است. گذر از این مسیر میسر نبوده است و ادامه ی آن نیز ممکن نخواهد بود مگر با همدلی و عشق أعضای خانواده نقش به موسیقی دستگاهی ایران . یارانی که ماندند و دوستانی که به جمع ما پیوستند تا بمانند.»

    شایان ذکر است که امیر شریفی (سرپرست ، نوازندهٔ تار و سه‌ تار)، مظفر شفیعی (آواز)، احمد مستنبط (تمبک)، حسین خوش چهره (نی‌‌)، مرجان مهربان (قانون)، آرش سعیدیان (عود) و المیرا مردانه (کمانچه) به عنوان اعضای گروه موسیقی «نقش» در کنسرت «چهارگاه مرکب» به هنرنمایی خواهند پرداخت.

    علاقه مندان برای تهیه بلیط این کنسرت می توانند به سایت iranconcert.com مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=43111
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *