×
×

معاون وزیر فرهنگ تشریح کرد
اقدامات اجرایی مقابله با پیامدهای کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه

  • کد نوشته: 429326
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۶ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام ویژه این وزارتخانه در جهت کمک و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه، چهار اقدام اجرایی را از مهمترین تلاش‌ها برای مقابله با پیامدهای بحران همه گیری کرونا در این بخش برشمرد.
    اقدامات اجرایی مقابله با پیامدهای کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه
  • معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام ویژه این وزارتخانه در جهت کمک و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، چهار اقدام اجرایی را از مهمترین تلاش‌ها برای مقابله با پیامدهای بحران همه گیری کرونا در این بخش برشمرد.

    به نقل از ایرنا، لادن حیدری با اشاره به همه گیری ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ تاکنون در سطح کشور، گفت: به دنبال این همه گیری اکثر حوزه ها و برخی مشاغل با توقف فعالیتشان و بعضا تعطیلی آنها دچار خسارت و آسیب های جدی مالی شدند که حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نیز از این آسیب ها و ضرر و زیان های بروز و ظهور این ویروس منحوس مستثنی نبوده بطوریکه برخی بخش ها و مشاغل زیر مجموعه آن حتی دچار آسیب های جدی شدند.

    وی ضمن تشریح مجموعه اقدامات، تلاش ها و پیگیری های انجام گرفته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت، کمک و همیاری با حوزه ها و بخش های آسیب دیده فرهنگ، هنر و رسانه، چهار اقدام مهم این وزارتخانه در همین راستا را تشریح کرد.

    معاون توسعه مدیریت ومنابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعیین و انتشار گزارش میزان خسارت وارده به بخش فرهنگ و هنر و رسانه (فروردین و مهرماه ۱۳۹۹) را از اولین اقدامات این وزارتخانه برشمرد.

    اقدامات اجرایی مقابله با پیامدهای کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه

    حیدری در ادامه، تدوین و اجرای بسته‌های حمایتی از فعالان و کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌‏ای در بحران کرونا همراه با تدوین و انتشار گزارش تجربه جهانی مدیریت بحران کرونا در صنایع فرهنگی و خلاق – راهبردها و سیاستگذاری‌‏های حمایتی را از دیگر اقدامات اجرایی مقابله با پیامدهای کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه عنوان کرد.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین تدوین گزارش تحلیل شرایط پساکرونایی بخش فرهنگ و هنر (با رویکرد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر) و ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور برای تدوین برنامه‏‌ها و سیاست‌‏های دستگاه‏‌های سیاستگذار در دوره پساکرونا را از دیگر اقدامات اجرایی مقابله با پیامدهای کرونا در بخش فرهنگ، هنر و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

    معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان کمک و همیاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین درنظر گرفتن تسهیلات را افتخاری بزرگ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تاکید کرد: تا جائیکه امکانات و بودجه اجازه بدهد همه تلاش ها و همت خود را بکار خواهیم گرفت تا در راستای کمک و همیاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدامات اجرایی و حمایتی از این قشر فرهیخته و تلاشگر جامعه را در اولویت امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهیم.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=429326
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *