×
×

جشن‌های نوروزی در استراسبورگ فرانسه برگزار شد

  • کد نوشته: 428074
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۸ام فروردین ۱۴۰۰
  • ۰
  • از پخش موسیقی زنده ایرانی تا تحلیل اشعار خیام، جشن‌های نوروزی در استراسبورگ فرانسه برگزار شد.
    جشن‌های نوروزی در استراسبورگ فرانسه برگزار شد
  • جشن های نوروزی استراسبورگ

    از پخش موسیقی زنده ایرانی تا تحلیل اشعار خیام، جشن‌های نوروزی در استراسبورگ فرانسه برگزار شد.

    به نقل از ایرنا، انجمن استراس-ایران از سال ۲۰۰۹، هر دوسال یکبار، با هدف معرفی ایران و فرهنگش یک رویداد ۱۵ روزه با نام دو هفته ایرانی برگزار می‌کند تا از طریق برپایی نمایشگاه، برگزاری کنسرت موسیقی، معرفی کتاب و نمایش فیلم، ایران و فرهنگ آن را به مخاطبان فرانسوی معرفی کند.

    به نقل از وبسایت رسمی انجمن استراس-ایران، طی این دو هفته، سینماها، کتابفروشی‌ها، کتابخانه‌ها، دانشکده‌ها، تماشاخانه‌ها و رستوران‌های استراسبورگ رنگ و بوی فرهنگ ایرانی به خود می‌گیرند.

    به نوشته این وبسایت‌، هدف از اجرای این برنامه، از میان برداشتن مرزهای جغرافیایی، کنار زدن تفاوت‌ها و کسب آگاهی درباره آنهاست.

    این جشنواره امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجموعه‌ای از رویدادهای برخط و مجازی با مشارکت انجمن دوستی فرایبورگ و اصفهان برگزار شد؛ روز ۲۰ مارس (۳۰ اسفند ۹۹) از ساعت ۹ و نیم صبح تا ۱۲ ظهر به وقت محلی جشن نوروزی به پا شده، ۲۱ مارس (۱ فروردین ۱۴۰۰) دستور پخت کباب ترش آموزش داده شد و فردای آن روز برداران سعیدی به صورت زنده از اصفهان یک کنسرت موسیقی سنتی برگزار کردند. یک جلسه ادبی با محوریت تحلیل اشعار خیام شاعر پرآوازه ایرانی نیز امروز (شنبه ۷ فروردین) راس ساعت ۷ عصر به وقت محلی برگزار می‌شود.

    برگزاری یک مسابقه عکاسی با گوشی های هوشمند در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، حسن ختام دوره آتی از این رویداد فرهنگی خواهد بود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=428074
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *