×
×

دو پیام تسلیت برای درگذشت عباس خوشدل

  • کد نوشته: 427903
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه در دو پیام جداگانه درگذشت عباس خوشدل را تسلیت گفتند.
    دو پیام تسلیت برای درگذشت عباس خوشدل
  • معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه در دو پیام جداگانه درگذشت عباس خوشدل را تسلیت گفتند.

     به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیتش برای درگذشت عباس خوشدل، آهنگساز و نوازنده نوشته است: «عباس خوشدل آهنگساز با آثار خاطره‌انگیزی چون نوای کاروان و نیلوفرانه در یاد و جان مردم و دوستداران موسیقی ماندگار است. خوشدل در هنرستان عالی موسیقی تحصیل کرد، در موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی تبحر داشت و با ارکسترها و استادان شاخص موسیقی نوازندگی فلوت و همکاری کرد و در آهنگسازی آثار ارزشمندی خلق کرد که در جان‌های مشتاق خانه کرده است.

    درگذشت استاد عباس خوشدل را به خانواده گرامی‌اش و هنردوستان تسلیت می‌گویم و برای هنرمند زنده‌نام علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم. یادش گرامی»

    پیام تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    همچنین در متن پیام محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت عباس خوشدل  آمده است: «درگذشت هنرمند گرانقدر، استاد عباس خوشدل مایه تاسف و تاثر و فقدان ایشان ضایعه‌ای برای جامعه موسیقی است.

    هنر مرحوم خوشدل چندین دهه بر تارک موسیقی درخشید و نوای ساز و آهنگ‌های زیبایش جاودانه شد.

    درگذشت این هنرمند گرامی را به جامعه هنری کشور، هنرمندان عرصه موسیقی و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.»

    عباس خوشدل ـ آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده پیشکسوت ـ ۲۸ اسفندماه بر اثر سکته قلبی در سن ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

    خوشدل متولد اول مهر ۱۳۱۰ و فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی در رشته فلوت بود. او ردیف موسیقی سنتی را با ابراهیم بوذری، سازشناسی را نزد استاد رادمرد، تلفیق شعر و موسیقی را با دکتر نیرسین و هارمونی و آهنگسازی را نزد دکتر مسعودیه گذراند. این هنرمند در سال ۱۳۳۷ به‌عنوان نوازنده و سولیست فلوت با ارکستر صبا به رهبری استاد دهلوی، با ارکسترهای استاد پورتراب، رادمرد و حق‌کردار و با ارکسترهای کوچک استاد پایور و گروه تک‌نوازان استاد تهرانی همکاری داشت.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=427903
       
    برچسب ها عباس خوشدل

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *