×
×

برگزاری کنسرت آنلاین ایل قشقایی در شیراز

  • کد نوشته: 427529
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • کنسرت موسیقی ایل قشقایی، شنبه ۲۳ اسفندماه ۹۹ به صورت آنلاین در شیراز برگزار می‌شود.
    برگزاری کنسرت آنلاین ایل قشقایی در شیراز
  • عضو کمیته فرهنگی شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان، گفت: نخستین کنسرت موسیقی ایل قشقایی، به صورت آنلاین در شیراز برگزار می‌شود.

    زین‌العابدین یزدانیان پنجشنبه ۲۱ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: کنسرت آنلاین گروه جیران قشقایی به سرپرستی فضل‌الله یعقوبی و خوانندگی رسول یعقوبی و با حمایت کمیته فرهنگ و هنر شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان روز شنبه ۲۳ اسفندماه ۹۹ ساعت ۲۱ در تالار حافظ شیراز برگزاری و به شکل آنلاین از طریق پلتفرم‌های مُجاز، منتشر می‌شود.

    وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت ایجاد شده در برگزاری برنامه‌های جمعی فرهنگی و هنری، این موضوع را موجب بروز کرختی در فضای جامعه دانست و گفت: برنامه‌ریزان و برگزار کنندگان این کنسرت تصمیم گرفتند تا با استفاده از ظرفیتهای هنری طایفه فارسیمدان، شادی را برای لحظاتی هرچند کوتاه به خانه مردم ببریم و با توجه به بسترهای تکنولوژیک موجود، روز و ساعاتی شاد و مفرح برای علاقه مندان خصوصا دوستداران موسیقی قشقایی، ایجاد کنیم.

    یزدانیان در خصوص روند برنامه ریزی و زمینه سازی برگزاری این کنسرت، گفت: با فراخوان‌های متوالی، تعداد زیادی از هنرمندان طایفه فارسیمدان را شناسایی کرده و با حمایت از این هنرمندان جوان، برای شناساندن فرهنگ قشقایی که یکی از فرهنگ‌های اصیل ایران عزیزمان هست اهتمام ورزیدیم.

    رئیس شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان نیز گفت: موسیقی تاریخ ایل قشقایی است. شناسنامه قومی پرآوازه و شرح رویدادهای کوچک و بزرگ ایل است. ماجرای ناکامی‌ها، پیروزی‌ها، غم‌ها، دلتنگی‌ها و شادیهای کوچندگان این دیار.

    مسعود یوسفی ادامه داد: موسیقی قشقایی تولد هنری است که نُت‌های آن را طبیعت، گل و بلبل، کوه و دشت، رود و مرغزار، سختی و مشقت، دلهای پاک و بی‌آلایش و احساسات انسانی و بالاخره مردمی که جز به صفا و سادگی فکر نمی‌کنند نوشته‌اند.

    رئیس اداره برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات اداره کل امور عشایری استان فارس افزود: نظر به اینکه کمیته فرهنگ و هنر شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان در راستای ارتقاء هنر موسیقی با تکیه برظرفیت و توانمندی جوانان هنرمند طایفه تشکیل شده و در همین زمینه کنسرت موسیقی توسط هنرمندان جوان و  با انگیزه طایفه، روز شنبه اجرا و از طریق فضای مجازی منتشر خواهد شد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=427529
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *