×
×

به یاد استاد آواز ایران
سومین قطعه پروژه «همساز» منتشر شد

  • کد نوشته: 427122
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام اسفند ۱۳۹۹
  • ۰
  • سومین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» با همنوازی نوازندگان سازهای کوبه‌ای گروه موسیقی شهناز و به یاد محمدرضا شجریان منتشر شد.

    سومین قطعه پروژه «همساز» منتشر شد
  • به گزارش سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، گام سوم از اجرای پروژه «همساز» با همنوازی تنبک و دف و با نوازندگی حمید قنبری و حسین رضایی نیا تنظیم و منتشر شد. این دو هنرمند به عنوان نوازندگان سازهای کوبه‌ای در گروه موسیقی شهناز فعالیت داشته‌اند و بنابراین سومین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» به تجدید خاطره اجراهای این گروه موسیقی و پاسداشت یاد و خاطره محمدرضا شجریان اختصاص دارد.

    پروژه موسیقایی «همساز» ایده‌ای برای جایگزینی رفاقت‌ها به جای رقابت‌ها و همچنین توسعه همدلی و هم اندیشی و صمیمیت در مسیر همنوازی‌های موسیقایی است که توسط حمید قنبری، کارشناس و پژوهشگر موسیقی پیشنهاد و اجرا شد.

    تاکنون دو قطعه از این پروژه با حضور و نوازندگی حمید قنبری با پژمان حدادی و وحید اسداللهی با سازهای تنبک و ناقاره در قالب کلیپ‌های کوتاه تصویری در فضای مجازی منتشر شده است.

    گروه موسیقی شهناز متشکل از نوازندگان جوان، در سال ۱۳۸۷ توسط محمدرضا شجریان بنیان نهاده شد و سرپرستی نوازندگان گروه را مجید درخشانی به عهده داشت. حمید قنبری و حسین رضایی نیا به عنوان نوازندگان تنبک، دف و دایره با گروه شهناز همراه بوده اند.

    این گروه در حدود ۷ سال، کنسرت‌های متعددی را در سراسر جهان اجرا کردند و در حقیقت آخرین اجراهای رسمی استاد شجریان با نام‌های رندان مست و مرغ خوشخوان همراه با این گروه انجام شد. شجریان در آخرین اجرای خود همراه گروه شهناز در فستیوال قونیه به روی صحنه رفت.

    آنلاین ببینید:

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=427122
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *