×
×

عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان عنوان کرد

  • کد نوشته: 41883
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: معیارهایی که ازسوی شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی جوان تعیین می شود مبنای قضاوت قرارمیگیرد تا حساسیت ونکات مورد قضاوت برای شرکت کنندگان مشخص شود. درواقع چنین اتفاقی باعث میشود تا مسیرآینده موزیسینهای نسل آینده ترسیم شده وشکل بگیرد.

    عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان عنوان کرد
  • Jashnvare-javan (1)موسیقی ایرانیان: عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: معیارهایی که ازسوی شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی جوان تعیین می شود مبنای قضاوت قرارمیگیرد تا حساسیت ونکات مورد قضاوت برای شرکت کنندگان مشخص شود. درواقع چنین اتفاقی باعث میشود تا مسیرآینده موزیسینهای نسل آینده ترسیم شده وشکل بگیرد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان و به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره موسیقی جوان، داریوش طلایی درباره این جشنواره عنوان کرد: وجود این جشنواره ها چند فایده مهم دارد؛ اول اینکه کسانی که در حال فعالیت هستند وقتی مطلع می شوند رقابتی وجود دارد که می توانند در جریان آن خود را نشان بدهند، انگیزه مضاعفی برای تشدید فعالیت هایشان پیدا می کنند. ایجاد رقابت یکی از مهمترین کارکرد جشنواره ها به خصوص جشنواره موسیقی جوان محسوب می شود.

    این موسیقیدان در ادامه افزود: مسئله دومی که در برگزاری جشنواره موسیقی جوان حائز اهمیت است به مبانی قضاوت در این جشنواره باز می گردد. این معیارها از سوی شورای سیاستگذاری جشنواره تعیین می شود و همین معیارهایی مبنای قضاوت قرار می گیرد تا حساسیت و نکات مورد قضاوت برای شرکت کنندگان مشخص شود. در واقع چنین اتفاقی باعث می شود تا مسیر آینده موزیسین های نسل آینده ترسیم شده و شکل بگیرد.

    این نوازنده تار و استاد دانشگاه همچنین عنوان کرد: سومین اتفاقی که ما در جشنواره موسیقی جوان شاهد آن خواهیم بود این است که نسلی از استعدادهای جوان موسیقی کشورمان در این جشنواره کشف و به جامعه معرفی می شوند تا آینده موسیقی مان را بسازند. در واقع باعث می شود تا به ارزیابی نسبی از وضعیت موسیقی در میان نسل جوان دست پیدا کرده و بتوانیم تا حدودی آینده موسیقی کشورمان را پیش بینی کنیم.

    وی گفت: ما اعضای شورای سیاستگذاری از حضور این همه جوان فعال در عرصه موسیقی غافلگیر شدیم. تعداد متقاضیان بسیار فراتر از حد انتظار ما بود و باعث خوشحالی مان شد.

    داریوش طلایی ادامه داد: ما امروز نیاز داریم که انواع موسیقی را تفکیک کرده و با سبک و سیاق خودشان معرفی و ارزیابی کنیم. این کار باعث می شود تا تکلیف جوان ها یمان را نسبت به موسیقی هایی که می خواهند به سراغ اش بروند روشن تر کنیم. متاسفانه وقتی این کار نمی شود برخی ها همه انواع موسیقی را با یک برچسب می زنند.

    این عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان همچنین عنوان کرد: ما باید فضای لازم را باید برای حضور، رشد و معرفی استعداهایمان به وجود بیاوریم؛ ما استعدادهای بسیار خوبی داریم که موضوعی امیدوار کننده است اما امروز جوان های ما به جای اینکه به دنبال عمق بخشیدن به هنرشان بروند دنبال الگوهایی برای شهرت هستند؛ این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد که شاید مهمترین آن فراهم نشدن امکان بروز برای استعدادهایمان باشد.

    وی در ادامه افزود: موسیقی ایرانی که توانسته است در طول قرون متمادی با وجود پستی و بلندهای بسیاری به حیات خود ادامه دهد و امروز به ما برسد حتما ویژگی ها و جذابیت های مهمی داشته که چنین مسیری را طی کرده است. به گمان من چنین موسیقی حتما می تواند نیاز شنیداری جوان های ما را برآورده کند البته به شرط اینکه از این موسیقی حمایت شود و استعدادهای آن را دریابیم.

    هفتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در سالن رودکی برگزار و ۲۷ شهریورماه در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

    https://musiceiranian.ir/?p=41883
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *