×
×

استاد کامکار در یادداشتی خبر داد
همکاری هوشنگ کامکار و احمدرضا احمدی به یاد فروغ فرخزاد

  • کد نوشته: 418391
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۸ام دی ۱۳۹۹
  • ۰
  • هوشنگ کامکار، موسیقی دان برجسته کشورمان در تازه ترین پست اینستاگرامی خود یادداشتی را به یاد فروغ فرخزاد منتشر کرده است.

    همکاری هوشنگ کامکار و احمدرضا احمدی به یاد فروغ فرخزاد
  • همکاری هوشنگ کامکار و احمدرضا احمدی به یاد فروغ

    هوشنگ کامکار، موسیقی دان برجسته کشورمان در تازه ترین پست اینستاگرامی خود یادداشتی را به یاد فروغ فرخزاد منتشر کرده است.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، استاد هوشنگ کامکار همزمان با فرا رسیدن زادروز فروغ فرخزاد، شاعر فقید کشورمان پستی را در صفحه اینستاگرامی خود به اشتراک گذاشته که متن آن به قرار زیر است:

    «چند ماه پیش تقریبا بعد از عید نوروز امسال با احمدرضا احمدی مشورت کردم که می خواهم روی اشعار فروغ فرخزاد کار کنم. او‌ مثل همیشه خوشحال شد و بطور جدی از من خواست که هرچه سریعتر این کار را انجام دهم و مرا خیلی تشویق کرد.

    من نیز چند شعر از فروغ را انتخاب کردم و با احمدرضا در میان گذاشتم از جمله «فتح باغ»: آن کلاغی که پرید از فراز سر ما و فرو رفت در اندیشه آشفته ابری ولگرد …. «پرنده مردنیست» : دلم گرفته است ، دلم گرفته است به ایوان می روم و انگشتانم را بر پوست کشیده شب می کشم … پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی‌ست…. ، «هدیه»: من از نهایت شب حرف می زنم، من از نهایت تاریکی ….«بعدها»: مرگ من روزی فرا خواهد رسید، در بهاری روشن از امواج نور ….

    اکنون مراحل طراحی و ملودی نویسی آنها به پایان رسیده است و آنها را برای ارکستر زهی، سازهای ایرانی، آواز و گروه کر تنظیم خواهم کرد.
    البته در این شرایط همه گیری ویروس کرونا و مشکلات رفت و آمد نمی دانم که چه زمانی مراحل ضبط به پایان می رسد ولی در این سالروز به یاد ماندنی، که برای همه هنرمندان و ادیبان، واقعه ای مهم است، فکر کردم با انتشار این #خبر، هم ارادت و احترام خودم را نسبت به این شاعر بزرگ تاریخ ایران ابراز کنم و هم دوست نازنینم احمدرضا احمدی را، که دکلمه اشعار این اثر را نیز بر عهده خواهد داشت، خوشحال کنم.

    بۆ ساڵوەگەڕی ڕۆژبوونی «فروغ فەڕڕۆخزاد»:
    چەن مانگ لەوە پێش و پاش جێژنی نەورۆزی ئەمساڵ،لەگەڵ «ئەحمەدڕەزا ئەحمەدی»ڕاوێژم کرد کە ئەمەوێ لەسەر شێعرەکانی «فروغ فەڕرۆخزاد»کار بکەم. ئەویش خۆشحاڵی خۆی دەربڕی و داوای لێکردم هەر چی خێراتر،ئەو کارە بە ئەنجام بگەیێنم.منیش، چەند شێعری «فروغ»م بوارد و لەگەڵ«ئەحمەدڕەزا»،بابەتەکانم درکاند.شێعرەکان ئەمانەن: «فتح باغ»، «پرنده مردنیست»،«هدیە»، «بعدها».
    نها،نووسینی مێلۆدی و گەڵاڵەی بەرهەمەکان،کۆتایی پێهاتووە و بە تەمام بۆ ئۆرکێستری ژێدار،ئامێرگەلی موسیقیی ئێرانی و کۆڕ، موسیقییان بۆ دانێم و دابەشیان کەم.هەڵبەت؛لەم دۆخە،کە بەهۆی پەتای کرۆناوە درووست بووە و سەغڵەتیی هاتووچۆ، نازانم کەی دەنگهەڵگرتن و تۆمارکردنی کارەکە،کۆتایی پێ دێت بەڵام،لەم ساڵوەگەڕە هەرمانەدا کە بۆ هەموو هونەرمەندان و ئەدیبان،گرنگیی خۆی هەیە،وائەزانم کە بە بڵاوکردنەوەی ئەم هەواڵە،هەم ڕێزی خۆمم بۆ ئەم شاعیرە گەورەی مێژووی ئێران دەربڕیوە و هەم دۆستی نازدارم،ئەحمەدڕەزا ئەحمەدی،کە خوێندنەوەی شێعرەکانی ئەم بەرهەمەی لە ئەستۆدایە،شاد ئەکەم.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=418391
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *