×
×

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره موسیقی جوان

  • کد نوشته: 41693
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان در پیام خود عنوان کرده است که جشنواره موسیقی جوان چشم‌انداز آینده هنر موسیقی را در کشور ما نمایان می‌کند.

    پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره موسیقی جوان
  • جنتی: السلطان قابوس فی طهران لتعزیز العلاقات الثنائیهموسیقی ایرانیان: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان در پیام خود عنوان کرده است که جشنواره موسیقی جوان چشم‌انداز آینده هنر موسیقی را در کشور ما نمایان می‌کند.

    به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره موسیقی جوان، علی جنتی در این پیام آورده است:

    به نام خداوند جان و خرد

    فرهنگ، موجب استحکام ساختارهای یک اجتماع و هنر عامل تلطیف و تعالی روح مردمان آن است. فرهنگ و هنر عناصری پویا و همزاد یکدیگرند و جامعه را به سوی سعادت و سربلندی سوق می‌دهند. قوام و بقای هر جامعه آرمانگرا در گرو فرهنگی دیرپای و هنری پربار است تا با هم زیستن و در کنار هم بودن را به نمایش گذارد. نقش این دو عنصر به ویژه در جوامعی که بنیان‌های تاریخی‌شان بر فرهنگ و پیشینه هنری استوار است بیش از دیگر جوامع اهمیت دارد و سرزمین ایران به عنوان مهد فرهنگ و هنر از این زمره است.

    فضای فرهنگی به همت پدیدآورندگان متعهد، پاک و متعالی می‌شود و تأثیر آن در سراسر جامعه انتشار می‌یابد. برای رسیدن به چنین فضایی، شناسایی و به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود انسانی، به‌ویژه استعدادهای جوان، به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم ضرورت دارد.

    نوخواهی و زیبادوستی مهم‌ترین ویژگی‌های جوانان است؛ ویژگی‌هایی که منجر به خلق آثار بدیع و منحصر‌به‌فرد می‌شود و شگفتی همگان را همراه می‌آورد و این وظیفه پیشکسوتان عرصه هنر و مدیران هنری را در قبال شناسایی و معرفی استعدادهای بکر و خلاق صد‌چندان می‌کند.

     ایران کشوری است جوان با انبوهی از علاقه‌مندان به هنر، به ویژه هنر والامقام موسیقی که با فرهنگ و تاریخ این سرزمین اُلفتی چندهزارساله دارد. اگر امروز استعدادهای جوان به درستی شناسایی شوند و مورد حمایت و هدایت قرار گیرند فردای کشور ما زیباتر خواهد شد.

    جشنواره موسیقی جوان فرصتی طلایی برای شناسایی و معرفی چنین استعدادهایی در گوشه و کنار کشور است؛ استعدادهایی که علی‌رغم توانمندی‌های خیره‌کننده هنری هنوز فرصت ظهور و بروز نیافته‌اند.

    اینک که در سایه الطاف خالق زیبایی‌ها و در پیشگاه هنرمندان بلند‌مرتبه، برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان را نظاره‌گریم وظیفه خود می‌دانم از پیشکسوتان و اساتید موسیقی و برپاکنندگان این جشنواره قدردانی کنم.

    برای جوانان هنرمندی که در این جشنواره آثاری ارزنده و شایسته توجه آفریدند آرزوی توفیق روزافزون دارم.

    این جشنواره، چشم‌انداز آینده هنر موسیقی را در کشور ما نمایان می‌کند. برپایی دوباره و پویایی همیشگی این رویداد مهم هنری را آرزومندم.

    https://musiceiranian.ir/?p=41693
       
    برچسب ها علي جنتي

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *