×
×

برای یلداهای خوش آینده، یلدای ۹۹ را در خانه بمانیم
قطعه ای عاشقانه و یلدایی، از لوریس چکناواریان به مخاطبان هدیه می شود

  • کد نوشته: 416896
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۳۰ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • چکناواریان ضمن دعوت از مردم برای برپایی جشن یلدا در خانه یا از طریق فضای مجازی و حتی تلفن از ارائه قطعه‌ای عاشقانه با تم یلدا به عنوان هدیه‌ای برای ایرانیان خبر داد.

    قطعه ای عاشقانه و یلدایی، از لوریس چکناواریان به مخاطبان هدیه می شود
  • لوریس چکناواریان

    چهره شناخته‌شده موسیقی ضمن دعوت از مردم برای برپایی جشن یلدا در خانه یا از طریق فضای مجازی و حتی تلفن از ارائه قطعه‌ای عاشقانه با تم یلدا در حساب کاربری اینستاگرام خود به عنوان هدیه‌ای برای ایرانیان خبر داد.

    به نقل از ایرنا، لویس چکناواریان ضمن تبریک شب یلدا به تمام مردم ایران گفت: در مقامی نیستم که توصیه‌ای برای مردم فرهنگ‌مدار ایرانی داشته باشم اما از آنها دعوت می‌کنم در این ایام که هر روز شاهد اخبار تلخ ابتلای هزاران نفر از هموطنان و فقدان چند صد نفر آنها به دلیل ویروس کرونا هستیم تا در خانه بمانند و شب یلدایی متفاوت را برای خود و تمام افردی که آنها را دوست می‌دارند رقم بزنند.

    برای یلداهای خوش آینده، یلدای ۹۹ را در خانه بمانیم

    خالق نوای ماندگار اپرای جهانی رستم و سهراب ادامه داد: با وجود تمام مشغله‌ها در مسیر کاری‌ام برای انجام رسالت و دین خود به‌عنوان یک شهروند تلاش کرده‌ام حتی از کارهای روزمره‌ام بگذرم و ماه‌هاست که در منزل هستم. در این مدت تلاش کردم کارهایم را بیشتر از طریق فضای مجازی انجام دهم.

    وی ابراز امیدواری کرد: تمام خانواده‌های ایرانی نیز شب یلدا را در کنار اعضای خانواده خود در منزل‌شان جشن بگیرند و اگر بنا به سنت دیدوبازدید دارند این دیدوبازدید را از طریق فضای مجازی و یا حتی شنیدن صدای یکدیگر از طریق تلفن انجام دهند.

    چکناواریان با اشاره به بندی از شعر بلند زنده‌یاد فروغ فرخزاد با این مضمون که «تنها صداست که می‌ماند»: از قدرت صدا و تاثیرگذاری آن نباید به سادگی بگذریم و این بار می‌توانیم به جای حضور در منزل دوستان و آشنایان از جادوی صدا برای خواندن شعر، قصه و داستان برای اعضای خانواده یا از طریق فضای مجازی و تلفن برای دوستان و آشنایانمان استفاده کنیم.

    رهبر پیشین ارکستر ملی و چهره بین‌المللی موسیقی ارکسترال ایران ادامه داد: تجربه یلدای ۱۳۹۹ در کنار این میهمان ناخوانده می تواند یلدایی متفاوت را نه‌تنها برای ایرانیان که برای تمام مردمی که این شب را پاس می‌دارند رقم بزند.

    قطعه‌ای یلدایی و عاشقانه، هدیه من به تمام هموطنانم

    مدت‌ها اینستاگرام من فعال نبود و شب یلدا آن را دوباره فعال خواهم کرد. برای ادای دین، رسالت و وظیفه‌ام به عنوان هنرمندی که عاشق مردم ایران است و همواره از آن‌ها شور و انرژی برای فعالیت‌هایش گرفته در این شب با راه‌اندازی مجدد اینستاگرامم بخشی از قطعات عاشقانه (love songs) خود را که تمی یلدایی دارد به عنوان هدیه‌ای کوچک ارائه می‌کنم.

    وی درباره این قطعات گفت: این آهنگ‌ها که به شکل ارکسترال ضبط شده از ساخته‌های پیشین من است که این بار آنها را به‌عنوان هدیه‌ای از طرف لوریس چکنواریان با افتخار به تمام ملت ایران که تمام جهان آن‌ها را به‌عنوان مردمانی عاشق، مهربان و دوستدار انسان و انسانیت می‌شناسند تقدیم می‌کنم.

    شیوع ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

    این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۷۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. در ایران نیز شواهدی از ابتلا به این بیماری از دوم اسفند ۹۸ گزارش شد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر به ان مبتلا شده و بیشتر از ۵۳ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

    مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای ستاد مقابله با کرونا از مردم خواسته‌اند برای جلوگیری از ابتلای بیشتر به این بیماری امسال یلدا را در خانه‌های خود و بدون دورهمی با اعضای فامیل و بزرگ‌ترها جشن بگیرند.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=416896
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *