×
×

جلوه گری مشترک سنتور و دوتار خراسان
آلبوم مزامیر منتشر شد

  • کد نوشته: 414685
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۷ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم «مزامیر»، از علی بهرامی فرد و مرتضی گودرزی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور راهی بازار موسیقی شد.

    آلبوم مزامیر منتشر شد
  • آلبوم مزامیر

    آلبوم «مزامیر»، از علی بهرامی فرد و مرتضی گودرزی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، «مزامیر» اثری است تولید شده از همکاری و هم‌نوازی علی بهرامی‌فرد و مرتضی گودرزی که شامل ۱۰ قطعه بی‌کلام و یک قطعه باکلام از دونوازی دو تار و سنتور بر اساس موسیقی مقامی شمال خراسان و ترکمن‌صحرا بوده و با عناوین «حضور»، «دُبم دُبم، درنا جان»، «ققنوس»، «بی مرزی»، «حاجی قولاق، آلاقائیش»، «گرایلی»، «ضربی گرایلی»، «زارنجی»، «عشق می تازد»، «دیگر نمی توانم» و «رنگین کمان» چیدمان یافته است.

    علی بهرامی‌فرد درباره این اثر می‌گوید: «مزامیر منظومه‌ای است از درهم‌تنیدگی خنیاهای کهن و زایش نغمه‌های نو بر بستر موسیقی یکی از غنی‌ترین مهدهای هنر این سرزمین. گاه نغمات و بخش‌هایی از مقام‌ها با روایتی برگرفته از ادراک شخصی مجریان اثر نواخته شده و گاه قطعاتی بر اساس زیبایی‌شناسی و فواصل و جمله‌بندی موسیقی شمال خراسان و ترکمن‌صحرا خلق شده است. هدف از این ترکیب لزوما بازنوازی سنتی مقام‌ها نبوده، بلکه رویکرد اصلی عیان کردن ظرفیت‌های بالقوه دو ساز برآمده از دو سیستم موسیقی متفاوت و برهم‌نهی امکانات آنهاست.»

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «مزامیر» از علی بهرامی فرد و مرتضی گودرزی، از سوی نشر ماهور منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را از مراکز معتبر و بسترهای دیجیتال مجاز و قانونی تهیه نمایند.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=414685
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *