×
×

با همراهی گروه وزیری
بازخوانی «سرودی درباره کتاب» پس از گذشت ۲۰ سال

  • کد نوشته: 410980
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • فاضل جمشیدی ـ خواننده ـ اعلام کرد، در آخرین روز از هفته کتاب، ترانه‌ای که آخرین بار ۲۰ سال پیش اجرا شده است را بار دیگر با گروه وزیری به صورت زنده در تالار وحدت می‌خواند.

    بازخوانی «سرودی درباره کتاب» پس از گذشت ۲۰ سال
  • فاضل جمشیدی

    فاضل جمشیدی ـ خواننده ـ اعلام کرد، در آخرین روز از هفته کتاب، ترانه‌ای که آخرین بار ۲۰ سال پیش اجرا شده است را بار دیگر با گروه وزیری به صورت زنده در تالار وحدت می‌خواند.

    به نقل از خبرگزاری ایسنا، جمشیدی درباره بازخوانی این سرود بر اساس یکی از اشعار فریدون مشیری از دفتر «آواز آن پرنده غمگین» (با تشبیه کتاب به دو بال پرنده) گفت: امسال امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتاب به علت شیوع کرونا وجود ندارد. در مراسم تشییع مرحوم محمدعلی کشاورز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادم که شاید بد نباشد در نبود نمایشگاه کتاب، هدیه‌ای به مردم داد. درواقع به ایشان پیشنهاد دادم سرودی را با موضوع کتاب که ۲۰ سال پیش، یعنی سال ۱۳۷۹ در زمان وزارت آقای مسجدجامعی در محل اجلاس سران اجرا کردیم را دوباره اجرا کنیم.

    او ادامه داد: این سرود با شعری از فریدون مشیری و آهنگسازی و تنظیم کیوان ساکت ساخته شده است که در آن مقام گردانی ماهور فا به ماهور دو انجام شده است. اکنون به عنوان عضوی از کمپین مشارکت هنرمندان در کرونا (مُشاهنر) و با همکاری بنیاد رودکی و سایت و تلویزیون آسیانیوز این سرود را جمعه، ۳۰ آبان اجرا می‌کنیم.

    بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=410980
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *