×
×

راوی «قصه زیرزمین» از شرایط این روزهایش می گوید

  • کد نوشته: 41039
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۲ دیدگاه
  • باز هم یکی دیگر از خوانندگان زیرزمینی سر از روی زمین درآوده و توانسته مسئولین را مجاب کند که زیر برگ مجوز او را امضا کنند. او کاوه آفاق است، خواننده ای که در سبک راک فعالیت می کند و توانسته در این سال ها نظرات زیادی را به خودش جلب کند.

    کاوه در جشنواره مقاومت ۹۲ برای اولین بار به صورت مجاز روی استیج برج میلاد به اجرای منتخبی از آهنگ هایش پرداخت و در نهایت در بخش اجرای زنده جایزه اول این جشنواره را دریافت کرد. به بهانه موفقیتش در جشنواره مقاومت گفتگوی کوتاهی با آفاق داشتیم که در ادامه آن را مرور می کنیم.

    راوی «قصه زیرزمین» از شرایط این روزهایش می گوید
  • 190935_412موسیقی ایرانیان: باز هم یکی دیگر از خوانندگان زیرزمینی سر از روی زمین درآوده و توانسته مسئولین را مجاب کند که زیر برگ مجوز او را امضا کنند. او کاوه آفاق است، خواننده ای که در سبک راک فعالیت می کند و توانسته در این سال ها نظرات زیادی را به خودش جلب کند.

    کاوه در جشنواره مقاومت ۹۲ برای اولین بار به صورت مجاز روی استیج برج میلاد به اجرای منتخبی از آهنگ هایش پرداخت و در نهایت در بخش اجرای زنده جایزه اول این جشنواره را دریافت کرد. به بهانه موفقیتش در جشنواره مقاومت گفتگوی کوتاهی با آفاق داشتیم که در ادامه آن را مرور می کنیم.

    در اولین اجرای رسمی ات اولین جایزه ات را دریافت کردی، از حضورت در جشنواره مقاومت برایمان بگو.

    – اواسط اردیبهشت ماه بود که از طریق یکی از دوستان از این موضوع باخبر شدیم که جشنواره مقاتومت رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و در جشنواره امسال کسانی که در حوزه رپ و راک فعالیت می کنند هم می توانند با ارائه آثار ملی خود حضور داشته باشند. من دو قطعه «ایران» و «دفاع» را به دبیرخانه جشنواره ارائه دادم و با تلاش ها و پیگیری های محسن هردان عزیز چند کار دیگر را هم وارد جشنواره کردیم. در نهایت هم در مسابقه گروه نوازی جشنواره شرکت کردیم و توانستیم در این بخش به موفقیت برسیم. باید از همین جا تشکر ویژه ای از بچه های گروهم داشته باشم که با حضورشان باعث شدند این موفقیت اتفاق بیفتد.

    «ایران» و «دفاع» را به طور خاص برای جشنواره مقاومت ساختی؟
    – نه، من این دو آهنگ را قبلا ساخته بودم. «دفاع» یکی از قطعاتی است که سال ها قبل در فضای مجازی منتشر شد و آهنگ «ایران» را هم سال ۸۷ ساخته بودم اما فرصت ضبط آن به وجود نیامده بود که به خاطر جشنواره آن را ضبط کردیم.

    در اجرای جشنواره دستنبدی به دست داشتی که شبیه پرچم ایران بود، این دستبند ماجرای خاصی دارد؟
    – من از اولین روزی که به سمت موسیقی آمدم این نماد را داشتم و طبیعتا تا روز آخر هم با من خواهد بود. از کودکی یک وطن پرست بوده ام و علاقه خاصی به کشورم دارم. زمانی که زیرزمینی کار می کردم همین آدم بوده ام و الان هم که روی زمین هستم همین آدم هستم!

    تعدادی از آهنگ های زیرزمینی ات را در این جشنواره اجرا کردی، این آهنگ هایت مجوز ارشاد را دریافت کرده اند؟
    – روز اول تراک هایی مثل «شال»، «قصه زیرزمین»، «کلنجار» و «اتاق آبی» و … را به شورای شعر و موسیقی ارائه دادیم و بعد از طی کردن مراحل اداری این آهنگ ها را در جشنواره مقاومت اجرا کردیم.

    این یعنی من الان دارم با یک خواننده مجاز صحبت می کنم؟
    – واقعا نمی دانم چه جوابی بدهم. ما از اول هم غیرمجاز نبودیم اما می توانم بگویم الان می توانی من را به عنوان خواننده ای ببینی که در ایران به صورت رسمی فعالیت می کند.

    در شرایط جدید هم قرار است کماکان در قالب گروه «the ways» فعالیت داشته باشی؟
    – این گروه به دلیل مشغله و پراکندگی اعضا، عملا دارای انسجام نیست و نمی توانم کارم را با این گروه ادامه دهم اما الان بهترین گروهی که می شود با آنها کار راک انجام داد را در کنار هم جمع کرده ام.

    آلبومت در چه مرحله ای است؟
    – شعرها برای طی کردن مراحل اداری به ارشاد ارسال شده و فکر می کنم بهمن ماه آلبوم وارد بازار خواهد شد. تمام ترانه و ملودی ها متعلق به خودم است و احتمالا نام آلبوم «قصه زیرزمین» است.

    از تراک هایی که به صورت زیرزمینی منتشر کرده ای هم در آلبوم استفاده خواهی کرد؟
    – بله، در آلبوم از یکی دوتا از این قطعات استفاده خواهیم کرد اما هنوز نام آنها قطعی نیست.

    https://musiceiranian.ir/?p=41039
       
    برچسب ها کاوه آفاق

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *