×
×

داوودبیگی: امسال جمعیتی در کار نیست ولی این جشنواره می خواهد هنرمند زنده بماند
قدردانی هنرمند زنجانی از کادر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی

  • کد نوشته: 408832
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۲ام آبان ۱۳۹۹
  • ۰
  • التفات داوودبیگی نوازنده قوپوز و خواننده زنجانی که در دومین روز از جشنواره موسیقی نواحی به اجرای موسیقی پرداخت، از عوامل برپایی و اجرای این جشنواره صمیمانه تشکر کرد.

    قدردانی هنرمند زنجانی از کادر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی
  • الفات داوود بیگی

    التفات داوودبیگی نوازنده قوپوز و خواننده زنجانی که در دومین روز از جشنواره موسیقی نواحی به اجرای موسیقی پرداخت، از عوامل برپایی و اجرای این جشنواره صمیمانه تشکر کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، داوود بیگی گفت: «من به تمام عوامل این جشنواره خسته نباشید می‌گویم که در این موقعیت کرونایی دارند زحمت می‌کشند. ما هنرمندان از آن‌ها راضی هستیم و تشکر می‌کنیم که دارند یک فرهنگ را حفظ و اشاعه می‌کنند. امسال جمعیتی در کار نیست ولی باز می‌خواهند هنرمند زنده بماند. هنرمند هم با هنرش زنده است.»

    وی بیان کرد: من از دوران کودکی موسیقی عاشیقی و موسیقی ردیفی آذربایجانی کار می‌‌کردم و موسیقی ایرانی را هم در دانشگاه تجربه کرده‌ام. عاشیق‌ها در همه جای دنیا از ائمه اطهار می‌خوانند. دوبیتی‌ها موضوعات مختلفی دارند که من موضوع را لالایی‌ مادران انتخاب کردم. مادر خودم یک هفته پیش فوت کرد و گفتم برای اجرای جشنواره این موضوع را انتخاب کنم. عاشیق‌ها در زنجان، داستان‌هایی مانند کوراوغلی و اصلی و کرم را اجرا می‌کنند. موسیقی عاشیقی موسیقی وسیعی است.

    این هنرمند زنجانی در رابطه با لزوم برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهار داشت: واقعاً برگزاری این جشنواره لازم است. اگر این جشنواره‌ نباشد موسیقی نواحی از بین می‌رود. در کشورهای خارج از این موسیقی‌ها استقبال می‌کنند. ما اگر بخواهیم این موسیقی‌ها را در کشورمان پنهان کنیم یک روزی پشیمان خواهیم شد.

    داوودبیگی در پایان خاطرنشان کرد: حسنی که هنرمندان موسیقی نواحی دارند این است که چیز تازه‌ای نمی‌سازند، بلکه فرهنگ خود این مردم را تبلیغ می‌کنند. شعرهای گذشته را می‌خوانند و غم و شادی مردم را اجرا می‌کنند. حالا نمی‌توانیم بگوییم آن‌ها باید به خاطر کرونا در خانه بنشینند. احتیاط لازم است ولی تا زنده هستیم زندگی می‌کنیم.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=408832
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *