×
×

نشست کنسرت شکرشکن برگزار شد

  • کد نوشته: 4060
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲ام آبان ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت شکرشکن به خوانندگی و آهنگسازی مهدی آذرسینا ۶ و ۷ آبان ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مهدی آذر سینا(آهنگساز و نوازنده کمانچه) در نشست خبری که امروز(۲ مهر) در تالار وحدت برگزار شد، درباره اینکه چرا در این کنسرت خود خوانندگی را عهده‌دار است، گفت: از آنجا […]

  • کنسرت شکرشکن به خوانندگی و آهنگسازی مهدی آذرسینا ۶ و ۷ آبان ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.
    به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مهدی آذر سینا(آهنگساز و نوازنده کمانچه) در نشست خبری که امروز(۲ مهر) در تالار وحدت برگزار شد، درباره اینکه چرا در این کنسرت خود خوانندگی را عهده‌دار است، گفت: از آنجا که بنده به دلیل مشکلی که برای دستم پیش آمده نتوانستم در این سال‌ها کنسرت دهم، در این اجرا خوانندگی تصانیف را برعهده دارم چراکه معتقدم کمانچه‌نوازی در حد خوانندگی است. در نوازندگی هنرمند می‌تواند تمام درونیات خود را بدون به زبان آوردن کلام؛ ارائه دهد بر این اساس بواسطه اینکه در این کنسرت ساز نمی‌زنم، خواندن اشعار را برعهده گرفتم.
    این آهنگساز درخصوص عدم حضور خواننده در کنسرت خود اظهار داشت: من از ابتدا بر این تصمیم نبودم که قطعات را خودم بخوانم ولی زمانی که دیگر نتوانستم ساز بزنم، این کار را عهده‌دار شدم.
    وی ادامه داد: به سه دلیل از خواننده دیگری بهره نبردم؛ چراکه از یک طرف خوانندگان ممتاز به دلیل مشغله کاری وقت چنین کارهایی را ندارند و سعی می‌کنند به کارهای سبک‌تر که مردم هم از دیدن‌شان راضی هستند، بپردازند. از طرف دیگر خوانندگان نسل دوم باید برای این کار ماه‌ها زمان بگذارند و شاید درنهایت من از کاری که می‌خواهم بواسطه این عزیزان ارائه دهم راضی نباشم و آن را نپذیریم و مجبور شوم از کار با آنها انصراف دهم.
    آذرسینا در پایان افزود: خوانندگان نسل کنونی نیز تازه از سرکلاس بیرون آمده‌اند و می‌خواهند به‌واسطه کنسرت دادن، به نوعی درس پس دهند که اصلا نمی‌توان با آنها کار کرد. بر این اساس بهتر دانستم خودم کارها را اجرا کنم.
    وی درباره جزییات این کنسرت دو روزه تصریح کرد: در این کنسرت که ۶ و ۷ آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود؛ به همراه گروه روی صحنه می‌رویم و قطعاتی را با محوریت دستگاه نوا اجرا می‌کنیم.
    این نوازنده کمانچه با بیان اینکه تمامی آثار از ساخته‌های خودم است، اظهار داشت: در این کار ذره‌ای بازسازی و دوباره‌سازی آثار گذشتگان صورت نگرفته است و تمامی قطعات از ساخته‌های خودم است خصوصا در بخش آوازی؛ سلیقه من در آهنگسازی نیز اعمال شده است. همچنین یک تصنیف از کارهای سابقم با عنوان خنیاگر در این برنامه اجرا می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=4060
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *