×
×

تمامی رخدادها با هماهنگی خانواده شجریان صورت گرفت
تکذیب شایعه تشییع شبانه پیکر محمدرضا شجریان از سوی مشاور اجرایی معاونت ارشاد

  • کد نوشته: 405673
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۳ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • مشاور اجرایی معاونت ارشاد:هیچ صحبتی پیرامون اینکه این هنرمند شبانه به خاک سپرده شود وجود نداشته و این شایعه از اساس کذب است.

    تکذیب شایعه تشییع شبانه پیکر محمدرضا شجریان از سوی مشاور اجرایی معاونت ارشاد
  • تکذیب تشییع شبانه استاد شجریان

    مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام مراحل خاکسپاری استاد شجریان به طور کامل بر اساس هماهنگی با خانواده محمدرضا شجریان برگزار شد و هیچ صحبتی پیرامون اینکه این هنرمند شبانه به خاک سپرده شود وجود نداشته و این شایعه از اساس کذب است.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان» و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از خبرگزاری میزان، روز گذشته بی بی سی فارسی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد، مسئولان ایرانی قصد داشته‌اند پیکر محمدرضا شجریان را شبانه و در محلی که از قبل در آرامگاه فردوسی تعیین شده بود، دفن کنند.

    حمید قبادی در این زمینه گفت: خبر منتشر شده مبنی بر خاکسپاری شبانه استاد شجریان در محلی که از قبل در آرامگاه فردوسی برای به خاکسپاری این پیشکسوت عرصه موسیقی تعیین شده بود و همچنین مخالفت خانواده این هنرمند با موضوع مطرح شده از اساس کذب است.

    وی در همین راستا ادامه داد: تمام مراحل خاکسپاری استاد شجریان به طور کامل بر اساس هماهنگی با خانوده این هنرمند برگزار شد و هیچ صحبتی پیرامون اینکه پیکر محمد شجریان شبانه به خاک سپرده شود وجود نداشته و این موضوع کذب است.

    قبادی با استناد به نکات مطرح شده از سوی مجری مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان تاکید کرد: مجری مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان در روز خاکسپاری این هنرمند به سه نکته مهم در این مراسم اشاره کرد اعم از ۱- انتخاب توس و آرامگاه فردوسی به عنوان محل دفن ۲- تغییر زمان تشییع از روز جمعه به روز شنبه ۳- جابجایی محل دفن این هنرمند از کنار آرامگاه اخوان ثالث به محدوده‌ای نزدیک به موزه توس در آرامگاه فردوسی، همگی به درخواست خانواده استاد شجریان و با هماهنگی آن‌ها صورت گرفته است.

    مشاور اجرایی معاونت امور هنری ارشاد خاطرنشان کرد: تمامی این نکات چندین بار توسط مجری مراسم خاکسپاری استاد شجریان در حضور تمامی خانواده وی اعلام و مطرح شده است.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=405673
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *