×
×

اولین گفتگو پس از بازگشت این خواننده به ایران!

  • کد نوشته: 40544
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۹۲
  • ۳ دیدگاه
  • + مقدم: مجوز به لابی بازی ربطی ندارد
    چند ماه پیش بود که خبر سفر و مهاجرت مهدی به خارج از کشور دهان به دهان شد و خیلی ها صحبت از مهاجرت همیشگی مقدم می کردند. او در اولین گفتگوی رسانه ای خود می گوید هیچ وقت تصمیمی مبنی بر مهاجرت نداشته …

    اولین گفتگو پس از بازگشت این خواننده به ایران!
  • مهدی مقدم

    مهدی مقدم

    موسیقی ایرانیان: مهدی مقدم یکی از اولین ستاره های آسمان موسیقی کشورمان است که با انتشار آلبوم های خود توانست طرفداران زیادی را به خود جذب نماید.

    «سونامی» معروفترین آلبوم اوست که توانست در زمان خود به یکی از آلبوم های هیت بازار تبدیل شود و مقدم را در حد یک فوق ستاره به شهرت برساند. بعد از این آلبوم اما مسائل حاشیه ای که در مورد پخش کلیپ هایش به وجود آمد باعث شد حدود پنج سال پشت خط مجوز باقی بماند. «احتیاط» نام آخرین آلبوم مهدی است که سال ۹۰ وارد بازار شد تا شاید خط پایانی باشد بر مشکلات او اما بعد از انتشار این آلبوم مهدی همچنان برای اخذ مجوز اجرای کنسرت با مشکل روبرو بود و نتوانست مجوز اجرای زنده را کسب کند.

    چند ماه پیش بود که خبر سفر و مهاجرت مهدی به خارج از کشور دهان به دهان شد و خیلی ها صحبت از مهاجرت همیشگی مقدم می کردند. او در اولین گفتگوی رسانه ای خود می گوید هیچ وقت تصمیمی مبنی بر مهاجرت نداشته …

    شایعه مهاجرت مهدی مقدم از کجا شروع شد؟
    – هیچ وقت بحث رفتن و مهاجرت من مطرح نبوده و تصمیمی در این مورد نداشته و ندارم. اولویت کار کردن من فعالیت در ایران است اما در آن زمان خاص پروسه اخذ مجوز کنسرت یک مقدار طولانی شد و من هم نتوانستم فشارهایی که از نظر روانی رویم بود را تحمل کنم و به همین دلیل چند ماه به سفر رفتم تا از نظر ذهنی به خودم استراحت دهم. همین!

    روزهای اولی که به سفر رفته بودی، با پویا افشاری به عنوان مدیر برنامه هایت مصاحبه ای داشتیم که او گفت مهدی تا زمانی که مجوز کنسرتش صادر نشود به ایران باز نخواهد گشت، آیا واقعا چنین تصمیمی داشتی؟
    – نه این موضوع صحت ندارد. مگر مجوز گرفتن چیزی است که بشود آن را با گروکشی حل کرد؟ صادقانه می گویم کسی از رفتن من و اینکه می خواهم چه کاری انجام دهم اطلاع دقیقی نداشته و هر کس که در این مورد صحبت کرده، نظر شخصی اش را گفته است.

    و در همان مصاحبه آقای افشاری به ما گفت که تو از دبی با مدیران ارشاد در ارتباطی،درسته؟
    – بله، من در این مدت به کشورهای مختلفی سفر داشتم و در این مدت حدود ۸-۷ بار با دوستان حراست دفتر موسیقی وزارت ارشاد تماس گرفتم و ماجرای مجوز را پیگیری کردم. در تماس هایی که با حراست دفتر موسیقی داشتم ایشان گفتند خبری از اعطای مجوز برای ادامه فعالیتت نیست و فعلا باید منتظر باشی.

    در مدتی که خارج از کشور بودی، پیشنهادی برای فعالیت در کشورهای خارجی نداشتی؟
    – پیشنهاد همیشه و برای همه وجود دارد. من هم به اندازه خودم پیشنهاداتی داشته ام اما هیچ وقت نتوانسته ام به این پیشنهادات دلگرم باشم. اولویت من کار کردن در کشور خودم است. سال ها در ایران کار کرده ام و سختی های زیادی را متحمل شده ام و حالا وقت آن است که نتیجه زحماتم را ببینم.

    اخیرا عکس هایی از تو و محمدرضا گلزار منتشر شده که در کنار هم حضور دارید. گلزار چند هفته پیش به ایران بازگشت و تو هم الان به ایران آمده ای، رفت و آمدت چقدر به گلزار مرتبط است؟
    – بحث دوستی من و رضا یک ماجرای قدیمی است و ما سال هاست که با یکدیگر در ارتباطیم. بارها در برنامه های خیریه و … شرکت کرده ایم و دوستی خوبی با هم داریم. رضا زمان ساخت سریال «ساخت ایران» از کشور خارج شده بود و تا آنجایی که من می دانم به دلیل شرکت در کلاس های خاصی که در لندن و دبی برگزار می شد مدتی از کشور خارج بود. زمانی که من به سفر رفتم رضا یک سال و هفت ماه بود که در خارج از کشور بود و طبق صحبت های خودش به دلیل عدم رونق سینما، در حال رسیدگی ب کارهای شخصی اش بود. من هم وقتی به دبی رفتم، به دلیل پیشینه دوستی که داشتیم با هم در ارتباط بودیم.از طرف دیگر حدود یک ماه بعد از حضور رضا در ایران، به کشور برگشتم تا کارهای مربوط به مجوزم را پیگیری کنم. در واقع برگشتنم هیچ ربطی به رضا گلزار نداشت و به دلیل خبرهای خوبی که در مورد مجوز شنیده بودم، تصمیم گرفتم به خدا توکل کنم و برگردم تا کارهایم را دنبال کنم.

    این خبرهای خوب یعنی یک سری چراغ سبز از سوی ارشاد به تو نشان داده شد که برگردی؟
    – نه، چراغ سبزی وجود نداشت. آقای سعید بنازاده که کارهای کنسرت و آلبوم من را انجام می دهد کارهای مربوط به مجوز را دنبال می کردند که در این پیگیری ها به این نتیجه رسیده بودند که کار باید پروسه اداری خود را طی کند و مخاتفت مطلقی با فعالیت من وجود ندارد.

    پس باید دوباره یک دوره ممنوعیت را طی کنی…
    – بله، این موضوع نیاز به طی کردن پروسه اداری مشخصی دارد و بعد از پایان این پروسه اگر مسئولان صلاح دانستند کارهایمان را از سر خواهیم گرفت.

    کارهای آلبوم بعدی را هم آغاز کرده ای؟
    – بله، همراه با سعید سام کارهای آلبوم را آغاز کرده ایم. در آلبوم بعدی از ترانه های خانم مکرم، رعنامیر، علی استیری، یاحا کاشانی و فرید زند استفاده کرده ایم.

    حرفی مانده که برایمان بگویی؟

    – برای همه دوستان آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم من هم بتوانم به زودی در کنارشان قرار بگیرم و فعالیت خوبی داشته باشم. یک مورد هست که باید بگویم و آن هم این است که هیچ شرکت و هیچ شخصی مجوز من را نگرفته، مجوز من را خدا خواست و بعد از طی مراحل اداری مجوز به من داده شد. هیچ کس برای دریافت مجوز آلبوم «احتیاط» و بعد از این منتی بر سر من ندارد و نمی تواند داشته باشد. دوستان حراست ارشاد به من گفتند این مجوز را خودتان گرفتید و منت کسی بالای سرتان نیست. این را گفتم تا بدانید سیستم مجوز به لابی و ارتباطات پشت پرده ارتباطی ندارد و همه چیز بر اساس قواعد اداری جلو می رود.

    تو تنها خواننده مطرح کشور هستی که تا امروز هیچ کنسرتی در تهران نداشته ای، این موضوع برایت سخت نیست
    – نمی توانم بگویم که از این موضوع ناراحت نیستم. به هر حال جوانی ام در حال گذر است. من هم مثل بقیه همکارانم دوست داشتم در این سن و سال روی استیج باشم و کار کنم. ان شاءالله همه دوستان موفق باشند و به خوبیکارهایشان را دنبال کنند ومن هم بتوانم در کنار آنها فعالیت داشته باشم.

    برنامه ریزی برای اجراهای زنده ات داشتی؟
    – هنوز هیچ هیچ چیز مشخص نیست. فعلا باید یک زمانی را صبر کنیم تا ممنوعیت مان برطرف شود و بعد از آن برنامه ریزی هایمان را برای کنسرت انجام دهیم.

    در مدتی که نبودی شایعات زیادی در موردت عنوان شد، یکی از این شایعات این بود که مهدی در کلاب ها می خواند…
    – شایعه و حرف و حدیث برای همه وجود دارد اما فاصله شایعه تا واقعیت معمولا خیلی زیاد است. من هم این شایعه را شنیده ام و جز خنده و تعجب حرفی در موردش ندارم! هر کس دیگر در شرایط من بود دست به هر کاری می زد و به خاطر شرایط مالی کارهای مختلفی می کرد اما من این کارها را انجام ندادم و فقط صبر کردم. کسی جای من زندگی نکرده که بداند چه سختی هایی را پشت سر گذاشته ام با اینحال وقتی سفر کردم، به دلیل اینکه می خواستم به ایران بازگردم، از خط قرمزها عبور نکردم.

    https://musiceiranian.ir/?p=40544
       
    برچسب ها مهدی مقدم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *