×
×

شهرام صارمی:
استاد شجریان پُرافتخار زیست و پرافتخار رفت

  • کد نوشته: 404187
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۷ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • دقایقی بعد از انتشار خبر درگذشت استاد محمدرضا شجریان، شهرام صارمی نوازنده و مدرس پیشکسوت کمانچه گفت: خبر کوتاه بود و سنگین، انگار نه انگار که مدت ها در بستر بیماری بود،  اما،
    نبودش برای همه ما سخت است و غیر قابل باور. 

    استاد شجریان پُرافتخار زیست و پرافتخار رفت
  • وی افزود: شایعات را باورمان نبود، که او هست. او هست تا صدای آسمانیش، گوش فلک را پر می‌کند،  او هست تا عاشقانش مرغ سحرش را زمزمه می‌کنند.
    یادمان نرود که سال های آخر عمرش را چگونه گذراند،  پر افتخار زیست و پر افتخار رفت. او هست…

    وی در انتها گفت: نصیب ماست بهشت، ای خداشناس برو/ که مستحق کرامت گناه کارانند.

    محمد رضا شجریان که پس از سال‌ها مبارزه با سرطان امروز پنجشنبه (۱۹ مهر ۹۹) درگذشت؛ حلقه‌ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی؛ نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت؛ نامی که تا سال‌ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می‌رسد.

    محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

    شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=404187
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *