×
×

عذرخواهی و پرداخت مطالبات «کتاب سال» ۹۷ و ۹۸

  • کد نوشته: 403622
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۴ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عذرخواهی برای تاخیر در پرداخت مطالبات «کتاب سال» اعلام کرد، در دو هفته گذشته تمامی مطالبات مربوط به کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، کتاب سال استانی و حق‌الزحمه داوری‌ها را پرداخت کرده است.

    عذرخواهی و پرداخت مطالبات «کتاب سال» ۹۷ و ۹۸
  • کتاب سال

    معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عذرخواهی برای تاخیر در پرداخت مطالبات «کتاب سال» اعلام کرد، در دو هفته گذشته تمامی مطالبات مربوط به کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، کتاب سال استانی و حق‌الزحمه داوری‌ها را پرداخت کرده است.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار متن گله‌آمیز یکی از برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۷، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

    «جایزه کتاب سال جمهوری ایران که هر سال در بهمن‌ماه برندگان خود را معرفی می‌کند دو نوع برگزیده دارد: برندگان اصلی جایزه و شایستگان تقدیر.

    تعداد برندگان اصلی معمولا ۱۵ و تعداد شایستگان تقدیر حدود ۴۰ نفر است. جوایز برندگان اصلی در بهمن‌ماه هر سال و با حضور ریاست محترم جمهوری اعطا می‌شود ولی جایزه شایستگان تقدیر معمولا سال بعد و در مناسبت‌هایی همچون روز قلم، هفته کتاب و… به این افراد اهدا می‎شود.

    متاسفانه در خصوص آثار شایسته تقدیر مربوط به ۱۳۹۷ که باید در سال ۱۳۹۸ از آن‌ها تقدیر می‌شد، تاخیر ناخواسته‌ای پیش آمد که از این بابت عذرخواهی می‌شود.

    یکی از دلایل اصلی این تاخیر آن است که در سال ۱۳۹۸ و حتی تا آخرین ماه‌های آن، این معاونت بودجه اختصاصی به این موضوع را دریافت نکرده بود. پس از دریافت اعتبار مربوطه نیز مدتی منتظر رفع مشکل کرونا شدیم تا جلسه تقدیر حضوری همانند سال‌های قبل برگزار شود اما مجالی دست نداد و تاخیر طولانی شد.

    به هر حال، این معاونت با پذیرش کوتاهی خود و با تشکر از تذکر یکی از برگزیدگان محترم این جایزه به اطلاع می‌رساند که ظرف دو هفته گذشته تمامی تعهدات این معاونت در خصوص کتاب سال اعم از آثار برگزیده مربوط به سال ۹۷ و همچنین سال ۹۸ (به استثنای چهار نفر که به دلایل مختلف همچون اشکال در شماره کارت هنوز موفق به پرداخت نشده‌ایم) و نیز حق‌الزحمه داوری‌های کتاب سال (جایزه جهانی، جایزه کتاب سال داخلی و نیز استانی) به صورت کامل تسویه شده است.

    معاونت امور فرهنگی امیدوار است که در آینده شاهد تحول در میزان و چگونگی تقدیر از صاحبان آثار برتر در حوزه کتاب باشیم. بدین منظور برنامه‌ای در دست اقدام است که برخی از اشکالات مطرح بر جوایز ادبی و فرهنگی این معاونت (به لحاظ کیفی و کمی) رفع شود که به زودی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

     

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=403622
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *