×
×

در غم درگذشت پرویز مشکاتیان
محمدرضا شجریان: من مرگ هنرمندی چنین را باور ندارم

  • کد نوشته: 401262
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۳۰ام شهریور ۱۳۹۹
  • ۰
  • در آثار او صدای قلبی را می‌توان شنید که برای وطن و آزادی می‌تپد. کمتر هنرمندی را توان آن است که رنج‌ها و آرزوهای مردمش را در هنر خویش بازتاباند و ترجمه‌ی صادق و راستین زمانه خود باشد…

    محمدرضا شجریان: من مرگ هنرمندی چنین را باور ندارم
  • پرویز مشکاتیان

    در آثار او صدای قلبی را می‌توان شنید که برای وطن و آزادی می‌تپد. کمتر هنرمندی را توان آن است که رنج‌ها و آرزوهای مردمش را در هنر خویش بازتاباند و ترجمه‌ی صادق و راستین زمانه خود باشد…

    مهر ماه ۱۳۸۸ که محمدرضا شجریان برای اجرای کنسرت در آمستردام هلند حضور داشت، خبر درگذشت زنده یاد پرویز مشکاتیان را شنیده بود و لبریز از بهت، پیامی را به نشان تسلیت منتشر کرد.

    خسرو آواز در زادروز خویش، پیام تسلیت می فرستاد، پیامی در غم از دست دادن هنرمندی که قلبش برای وطن و آزادی می تپید.

    متن پیام به قرار زیر است:

    «رفت و دیگر نه بر قفاش نگاه
    دلی از ما ولی خراب ببرد

    خبر درگذشت پرویز مشکاتیان را در بهت و اندوهی سخت شنیدم. هنوز باور ندارم که ما را تنها گذاشته است. پرویز مشکاتیان برای روزگار ما نغمه‌های بسیار پرداخت و یاد آن سال‌ها را با هنر خود در حافظه ما ثبت کرد.

    موسیقی او در فراز و نشیب روزگار همراه ما بود، با محنت ما گریست، با شادی‌های ما شادی ‌و با شور و امید ما همدلی کرد. در آثار او صدای قلبی را می‌توان شنید که برای وطن و آزادی می‌تپد. کمتر هنرمندی را توان آن است که رنج‌ها و آرزوهای مردمش را در هنر خویش بازتاباند و ترجمه‌ی صادق و راستین زمانه خود باشد.

    پرویز یکی از این اندک‌شماران است، موسیقی‌دانی که ذوق تصنیف‌سازیش، مهارت گروه‌نوازیش، لطافت شاعرانه‌اش و تعهدش به آرمان‌های مردم، خاطره او را در هنر ایران زمین ماندگار خواهد ساخت. من مرگ هنرمندی چنین را باور ندارم.

    پرویز مشکاتیان در قلب و ذهن ما زنده است.

    محمد‌رضا شجریان
    اول مهرماه ۸۸ – آمستردام»

    منبع: موسیقی ایرانیان https://musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=401262
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *