×
×

آلبومی شامل اشعاری از باباطاهر عریان تا فروغ فرخزاد
همکاری پشنگ کامکار و سالار عقیلی در جهانِ گذران

  • کد نوشته: 399391
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۷ام شهریور ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «جهان گذران» به آهنگسازی پشنگ کامکار، خوانندگی سالار عقیلی و اجرای گروه موسیقی «ژاو» در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گرفت.

    همکاری پشنگ کامکار و سالار عقیلی در جهانِ گذران
  • آلبوم جهان گذران منتشر شد

    آلبوم «جهان گذران»، اثر تازه ای به آهنگسازی پشنگ کامکار و آواز سالار عقیلی، روانه بازار موسیقی شد.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، آلبوم موسیقی «جهان گذران» به آهنگسازی پشنگ کامکار، خوانندگی سالار عقیلی و اجرای گروه موسیقی «ژاو» در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گرفت.

    این آلبوم با قطعات «پیش درآمد»، تصنیف «نسیم» براساس دوبیتی‌های باباطاهر، «ساز و آواز» با اشعار فروغ فرخزاد و حافظ، «چهارمضراب افشاری»، تصنیف «جهان گذران» بر اساس رباعیات خیام، «ده ضربی افشاری»، «ساز و آواز» با اشعار فروغ فرخزاد، تصنیف «چهره گل» بر اساس رباعیات عطار و خیام چیدمان یافته و تولید شده است.

    پشنگ کامکار (سنتور)، ارژنگ کامکار (تمبک)، احسان امامی (عود و رباب)، نیریز کامکار (تار)، امین جهانگیری (سنتور)، مرتضی مومنیان (تمبک و سازهای کوبه‌ای)، سیاوش کامکار (سنتور) و امیرناصر رنجبر (کمانچه) در اجرای قطعات به هنرنمایی پرداخته اند.

    استاد پشنگ کامکار در ویدیویی درباره این آلبوم گفته است: «پندی پیش گروه توانمند ژاو از من درخواست کردند که قطعاتی را در موسیقی سنتی برای آنها بسازم و از آنجا که من از کودکی به اشعار بابا طاهر و خیام علاقه داشتم روی این اشعار کار کردم و خواننده توانای کشورمان سالار عقیلی زحمت کشیدند و بدون چشمداشت مالی این کار را اجرا کردند. با گروه تصمیم گرفتیم کلیه عواید حاصل از فروش این اثر را به کوکان نیازمند تقدیم کنیم….»

    همچنین سیاوش کامکار و کمال حسینی (پصدابرداری گروه ژاو و رامین پیر میکس و مسترینگ گروه نوازندگان آلبوم را بر عهده داشته اند.

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «جهان گذران» به آهنگسازی پشنگ کامکار و خوانندگی سالار عقیلی، در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=399391
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *