×
×

دف هایی با تمرکز بر صنعت و متریال چوبی نو
ارائه دف جدیدِ «نسل برتر » و انتشار کتاب ۳ جلدی آموزش دف از حسین رضائی نیا

  • کد نوشته: 398500
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۱۴ام شهریور ۱۳۹۹
  • ۰
  • حسین رضایٔی نیا، نوازنده و مدرس شناخته شده دف، دف جدید نسل سوم خود را بزودی وارد بازار خواهد کرد. این در حالی ست که کتاب سه جلدی آموزش دف نیز قرار است پاییز امسال منتشر شود.

    ارائه دف جدیدِ «نسل برتر » و انتشار کتاب ۳ جلدی آموزش دف از حسین رضائی نیا
  •  

    حسین رضائی نیا

    حسین رضایٔی نیا، نوازنده و مدرس شناخته شده دف، دف جدید نسل سوم خود را بزودی وارد بازار خواهد کرد. این در حالی ست که کتاب سه جلدی آموزش دف نیز قرار است پاییز سال جاری منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، دف جدید‌ رضایی نیا در مقایسه با دف های تولیدات پیشین خود، تغییرات اساسی داشته است. تمرکز بر صنعت و متریال چوبی نو، ویژگی صدایی جدید و هم چنین ایجاد تغییرات جدید در ساختار ساز از موارد مورد تایید حسین رضایٔی نیا است.

    حسین رضایی نیا حدود ۲ سال پیش، اولین دف را با نام خود وارد بازار موسیقی کرد و برای اولین بار حلقه ی ضد ریزش را برای ساز خود در نظر گرفت که در حال حاضر مورد استفاده اکثر سازندگان دف قرار گرفته است.

    همچنین کتاب ۳ جلدی آموزشی دف رضایی نیا نیز در پاییز امسال منتشر خواهد شد که این کتاب فاقد لوح صوتی است. این موزیسین معتقد است که دف نوازان بهتر است بجای استفاده از لوح صوتی کتاب، دنبال کننده ی یادگیری آموزشی در «کلاس» باشند و افزود؛ رویارویی شاگرد و مدرس مربوطه، موثر در یادگیری بهتر است.

    حسین رضایی‌نیا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. او فراگیری موسیقی را از سال ۱۳۶۹ با ساز «سنتور» نزد «علی تحریری» و سپس نواختن ساز «دف» را در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی آغاز کرد. اولین استاد دف او «بابک زارع» بود و در ادامه، مراحل تکمیلی فراگیری ساز دف را نزد «بیژن کامکار» گذراند.

    وی در کنار هنرمندانی چون کیخسرو پورناظری، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، مجتبی میرزاده، علی اکبر مرادی، همایون شجریان، محمد معتمدی، علیرضا قربانی، سالار عقیلی و وحید تاج به نوازندگی پرداخته و در بیش از یکصد آلبوم موسیقی نوازندگی کرده‌است. همچنین همکاری با سامی یوسف در خارج از ایران از جمله فعالیت های رضایی نیا است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=398500
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *