×
×

اجرایی در دو بخش
روایت آنلاینِ تیام از «سر عشق» در تالار رودکی

  • کد نوشته: 394514
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۹ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • سومین شب از کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی با اجرای گروه موسیقی تیام به خوانندگی حسین علیشاپور رقم خورد.

    روایت آنلاینِ تیام از «سر عشق» در تالار رودکی
  • کنسرت آنلاین گروه تیام

    سومین شب از کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی با اجرای گروه موسیقی تیام به خوانندگی حسین علیشاپور رقم خورد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی تیام با آواز حسین علیشاپور، رپرتواری از موسیقی دستگاهی را در دو بخش ارائه کرده که هادی منتظری (کمانچه)، کاوه شفیعی (سنتور) و محمدرضا شرایلی (تنبک) نوازندگان این گروه بودند.

    بخش نخست کنسرت آنلاین گروه تیام با پیش درآمد آغاز شده و پس از آن درآمد آواز بیات اصفهان به گرمی ارائه شد. تصنیف قدیمی و شنیدنی«سر عشق» با شعری از سعدی و آواز زیبای علیشاپور، قطعه چهارمضراب و ساز و آواز «مرا به هیچ بدادی» و..نیز دیگر بخش های انتخابی این اجرا بودند. همچون شب گذشته، آواز بخش زیادی از کنسرت گروه تیام را تشکیل می داد و قطعات در آواز بیات اصفهان نواخته و خوانده شدند.

    اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی هر شب ساعت ۲۱ در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

    شایان ذکر است که شامگاه جاری یکشنبه، ۱۹ مرداد ماه امیر شریفی، مهدی امامی، محمد عشقی، المیرا مردانه، مرجان مهربان، سهیل اله دادیان در گروه نقش به هنرنمایی می پردازند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=394514
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *