×
×

نوذری: نوازنده طبل «بای‌سیکل‌ران» بودم

  • کد نوشته: 39316
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • ایرج نوذری،بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که با نقش آفرینی در سریال «مسافری از هند» توانست جایگاه خوبی درعرصه هنرپیدا کند؛ این روزها از اوضاعی که بر تلویزیون حاکم است بسیار گلایه مند است.

    نوذری: نوازنده طبل «بای‌سیکل‌ران» بودم
  • p16vaevc3i121vq9j1o16st77ml7نداسیجانی: ایرج نوذری،بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که با نقش آفرینی در سریال «مسافری از هند» توانست جایگاه خوبی درعرصه هنرپیدا کند؛ این روزها از اوضاعی که بر تلویزیون حاکم است بسیار گلایه مند است. این هنرمند علاوه بر علاقمندی به هنر، قهرمان کونگ فو بوده و هم اکنون ریاست امور بین‌الملل کونگ فوی ایران را برعهده دارد. گفت و گو با بازیگر فیلم های «آکواریوم»،«کافه ستاره»،«کلانتر ۱،۲،۳»،«ملکوت» و… را در ادامه می خوانید.

    از فعالیت های جدیدتان برایمان بگویید؟
    حدود سه سال است که با تلویزیون همکاری نداشته ام و دلیل آن هم کیفیت بسیار پایین تولیدات تلویزیونی است.کارهای پیشنهاد شده  فاقد کیفیت است بنابراین ترجیح میدهم که کار نکنم. در حال حاضر هم مشغول پروژه سینمایی «لاله» هستم و حدود ۷۰درصد فیلمبرداری انجام شده است.«لاله» اولین فیلم سینمایی کشورمان است که کل کار با زبان انگلیسی تولید می شود و در این فیلم هیچکدام از شخصیت ها به زبان فارسی صحبت نمی کنند.کار بسیار پرزحمت و سنگینی است و امیدوارم نتیجه کار خوب باشد.

    شما به کار موسیقی هم علاقمند هستید؟
    بله.من یکی از رشته های هنری ام موسیقی است.

    فعالیت هایی هم در این زمینه داشته اید؟
    بله. یک سری طرح ها دارم که باید زمینه اش میسرشود. شیوه کاری من به این صورت است که تا همه شرایط کار فراهم نباشد کار نمی کنم چون نمی خواهم کارم ناقص باشد. به هر حال برای کارم ارزش و زمان می گذارم بنابراین توقع دارم که کار خوب ارائه کنم.

    در مورد فعالیت موسیقی تان بیشتر توضیح دهید؟
    اجازه دهید در یک فرصت دیگر در این خصوص صحبت کنیم.

    آلبوم موسیقی است؟
    نخیر؛ چرا که حتی اگر روزی هم آلبوم موسیقی منتشر کنم دلی است چون من ادعایی در این زمینه ندارم؛ اما درباره این کار باید بگویم یک مجموعه مختلف اعم از کنسرت و تئاتر موزیکال و … مد نظر دارم که حالا باید دید کدام میسر می شود. و شاید هم هیچ کدام.

    با توجه به تاکیدتان بر این موضوع که اگر روزی هم آلبوم منتشر کنید دلی خواهد بود نظرتان در خصوص حضور بازیگران سینما و تلویزیون درعرصه موسیقی چیست؟
    این هنرمندان که این روزها وارد عرصه موسیقی شده اند حتما درکار خود موفق هستند. اصلا هیچ وقت نمی شود  در مورد همه آنها قضاوت کلی داشت و معیار و ملاکی را قرار داد. به هر حال ممکن است هنرپیشه ای  خوانندگی کند صدایش هم خوب باشد و تازه متوجه شود که اصلا به اشتباه وارد دنیای بازیگری شده است اما در شرایط بالعکس اگر این هنریشه تصمیمش انجام یک کار حرفه ای است باید درهمین بازیگری می ماند و نباید وارد موسیقی می شده است . اما این قضیه در همه جای دنیا مرسوم است. خود بنده نوازنده انواع سازهای کوبه ای و طبل هستم و در فیلم «بایسیکل ران» نوازنده طبل بوده ام .

    از میان این دوستان بازیگر چون مهران مدیری، حامد بهداد، بهرام رادان، رضا رویگری و… کارموسیقی کدامیک را قبول دارید؟
    نمی توانم قضاوت کنم چون به دلیل حجم کاری متاسفانه کارهیچ کدام از این دوستان  به غیر  از کار رضا رویگری را نشنیده ام .کارهای رضا را هم به دلیل شناخت قبلی و فعالیتش در سال های ابتدایی انقلاب شنیده ام.

    با توجه به سابقه فعالیت موسیقایی که اشاره کردید آیا احتمال تکرار این تجربه کاری در تیتراژ «لاله» هم وجود دارد.
    نخیر فکر نمی کنم. «لاله» قصه دیگری دارد مثل کارهای روتین اینجا نیست. فعلا به این چیزها فکر نمی کنم باید ببینم این چند تا طرحی که داریم میسر می شود یا نه.

    https://musiceiranian.ir/?p=39316
       
    برچسب ها ایرج نوذری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *